El circuit Mediterránea Triatlón arranca amb èxit a Castelló

Juliol 4, 2018

El circuit Mediterránea Triatlón, que té com a col·laborador principal la Fundació Trinidad Alfonso, es va estrenar el passat cap de setmana a la ciutat de Castelló amb més de 560 triatletes que van competir en la distància olímpica, sprint, supersprint i triatló de la dona.

La distància olímpica va obrir la primera prova del circuit a les 8:00 hores al Grau de Castelló. Modalitat, a més, en la qual els federats de la Comunitat Valenciana competien pel títol autonòmic.

Després dels 1.500 metres de natació, 40 quilòmetres de ciclisme i 10 quilòmetres de carrera a peu, Alberto Romero, del CDM-ECL Avant Moncada, es va convertir en el vencedor del Castelló Triatló i en campió autonòmic amb un temps de 01:53:06. Miguel Risco, del CT Arena, va arribar en segona posició (01:54:12), seguit per Agustín Gómez, del Betraining Activa Club, que va completar el podi masculí en parar el cronòmetre en 01:55:09.

Sonia Ruiz, del club Trivila, va ser la vencedora de la primera prova del circuit i campiona autonòmica amb un temps de 02:16:17, després de dominar la carrera de principi a fi. El podi femení el van completar María Luisa Guillén, d’SD Correcaminos, amb un temps de 02:16:17, i Julia Hofer, del club local Triatlón Castellón (02:18:17)

Més de 200 inscrits en la modalitat sprint

A les 9:45 hores, els més de 200 inscrits es van llançar a l’aigua per a disfrutar de la modalitat sprint en el Castelló Triatló. El primer atleta que va completar els 750 metres nadant, els 20 quilòmetres de ciclisme i els 5 quilòmetres de carrera a peu va ser Jorge Serra, del CT Laboratorio SYS (59:48). Van completar el podi Pedro Fernández (01:00:04) i Miguel Soria (01:04:03).

En dones, Sandra Gans va parar el cronòmetre en 01.08:24, seguida per Laura Martínez (01:16:22) i Liliana Castelló (01:18:11).

Triatló supersprint i triatló de la dona

Els últims atletes que van prendre l’eixida, i que van tancar la primera de les cites del circuit Mediterránea Triatlón en la Comunitat de l’Esport, van ser els participants del supersprint i el triatló de la dona, la modalitat més assequible per a tots els que volen iniciar-se en el món del triatló.

Després de recórrer els 350 metres de natació, 9,6 quilòmetres de ciclisme i 2,5 quilòmetres de carrera a peu, Miguel Lorente, del CEA Bétera, va creuar la línia de meta en un temps de 33:01. Mig minut més tard, Daniel Sales, del CT Evasión Castellón, va acabar el segon en la categoria (33:33), seguit per Rubén Fuente, del CT Arena Alicante (36:43).

Per la seua part, Alicia Crespo es va proclamar guanyadora del triatló de la dona amb un temps de 41:28. La van seguir Inés Balaguer, del CT Evasión Castellón, (43:45) i Noelia Guillén, del Club Natación Teruel (48:02).

El primer circuit del Mediterránea Triatlóncelebrat el passat 1 de juliol a Castelló, va ser tot un èxit. A més, la jornada prèvia a l’esdeveniment, va tindre lloc la Fira del Triatleta, en la qual es va dedicar un espai perquè els més xicotets tingueren els primers contactes amb este esport gràcies al ‘Minitriatló’. D’esta manera, des de la Fundació Trinidad Alfonso continuem apostant per acostar el triatló als xiquets i les xiquetes.

La pròxima parada del circuit Mediterránea Triatlón serà els dies 8 i 9 de setembre a València, ciutat en la qual es donaran cita els millors triatletes europeus del moment gràcies a la celebració de la Copa d’Europa.