5.000 xiquets celebren a Gandia el Dia Olímpic

Juny 2, 2018

Gandia s’ha convertit este matí en l’epicentre olímpic nacional. Cada any, el Comité Olímpic Internacional celebra a tot el món el Dia Olímpic. Durant la jornada es commemora el naixement dels Jocs Olímpics i estan presents els valors de la cita esportiva, com la companyonia, el joc net o l’esportivitat. Després d’haver-se celebrat sempre a la Comunitat de Madrid, l’aliança del Comité Olímpic Espanyol i la Fundació Trinidad Alfonso va fer que esta fita es traslladara a la Comunitat Valenciana. L’edició de Gandia que ha tingut lloc hui és la quarta que se celebra en la Comunitat de l’Esport.

La jornada es va obrir amb una desfilada inaugural, a l’estil dels Jocs Olímpics, en la qual van participar xiquets i xiquetes de diferents clubs esportius de Gandia. Este acte simbòlic va estar presidit per Alejandro Blanco, president del Comité Olímpic Espanyol, Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, i Lydia Morant, regidora d’Esports de Gandia.

Al llarg del matí, milers de xiquets de Gandia s’han acostat a les instal·lacions esportives de la localitat per a presenciar o practicar fins a 25 especialitats esportives. El programa d’activitats ha estat dirigit a totes les edats i amb un important component familiar. A més, hi han col·laborat la gran majoria de clubs esportius. Un total de 137 monitors s’han encarregat de coordinar les diferents activitats dels esports següents: atletisme, milotxes, beisbol, rugbi, futbol, hoquei herba, patinatge, hoquei sobre rodes, voleibol, handbol, busseig, socorrisme, zumba, funky, esgrima, kick boxing, halterofília, bàsquet, kendo, tir amb arc, tir olímpic, judo, karate, gimnàstica, lluita i taekwondo.

Els xiquets i les xiquetes que s’han acostat a les fantàstiques instal·lacions esportives de Gandia han pogut disfrutar, a més, de la presència de dotze esportistes olímpics de les disciplines més variades.

– Isabel Fernández (judo)

– Carolina Pascual (gimnàstica rítmica)

– Joan Lino (atletisme)

– Beatriz Fernández (handbol)

– Mihaela Ciobanu (handbol)

– Montse Puche (handbol)

– Javier García (esgrima)

– Lydia Morant (natació)

– Matías Tutela (rugbi)

– Marche Peris (natació)

– Ana Carrascosa (judo)

– César Semprere (rugbi)

Tots estos esportistes han participat en les activitats, jugant i interactuant amb els xiquets. A més, tots han estat durant bastant temps firmant autògrafs per als més menuts.

“Estem molt contents que Gandia aculla el Dia Olímpic i que els xiquets i les xiquetes coneguen i practiquen molts esports. Tant de bo d’ací isca algun xiquet o xiqueta que d’ací a uns anys competisca en uns jocs olímpics, però el que és important és que facen esport, que porten una vida sana i uns hàbits saludables. Este Dia Olímpic és fantàstic perquè els arribe el missatge”, va indicar Alejandro Blanco durant el seu discurs.

La regidora d’esports de Gandia, Lydia Morant, va tindre un doble paper, ja que, a més d’amfitriona i màxima representant de la localitat en l’esdeveniment, va tindre protagonisme com a esportista olímpica: “És una jornada molt bonica per a Gandia i un plaer enorme que estiguem durant un dia en el punt de mira del món de l’olimpisme. Volem que els xiquets i les xiquetes de Gandia coneguen els valors de l’esport i el practiquen, i esta jornada és una eina fantàstica per a fer-ho”.

Per la seua part, Elena Tejedor es va referir a la importància que a la Comunitat Valenciana “es produïsquen esdeveniments d’este tipus, que ens posicionen com la Comunitat de l’Esport. Veure tants xiquets i xiquetes practicant esports tan variats i compartint un matí amb esportistes que han estat en uns jocs olímpics és una satisfacció enorme”.