Quasi 750 centres educatius celebraran el Dia de l’Esport 2020 el pròxim 6 d’abril

Febrer 17, 2020

El Dia de l’Esport 2020serà més multitudinari i solidari que mai. Impulsat per Esport de la Generalitat i la Fundació Trinidad Alfonso, la iniciativa “Dia de l’Esport” pretén que tots els xiquets i xiquetes dels centres educatius de la Comunitat Valenciana facen una jornada d’esport, al marge de la classe habitual d’Educació Física. Esta jornada commemora el Dia Mundial de l’Activitat Física, que se celebra el 6 d’abril.

Enguany, quasi 750 col·legis de les províncies d’Alacant, València i Castelló han confirmat la participació en este dia, que tornarà a posar de manifest que la Comunitat Valenciana és la Comunitat de l’Esport.

Això suposarà que més de 250.000 xiquets, xiquetes i jóvens faran un extra d’exercici físic eixe dia i compartiran els valors de l’esport. A més de la particular festa esportiva en cada un dels centres, l’epicentre del Dia de l’Esport tindrà lloc en la localitat de Borriana, on l’Ajuntament, els centres educatius i els clubs s’han bolcat amb la iniciativa.

Novetat cinquena edició

En la cinquena edició s’han inscrit per a participar en esta iniciativa 113 centres de Castelló, 408 de València i 225 Alacant.

A més d’implicar-se en el Dia de l’Esport, cada un dels centres involucrats pot participar en un concurs elaborant un vídeo amb les activitats realitzades durant el matí del 6 d’abril, la temàtica de les quals haurà de girar al voltant dels Jocs Olímpics, la cita esportiva clau d’enguany. En anys anteriors, només per participar, cada centre educatiu rebia un pack de material esportiu valorat en més de 120 euros. Enguany, com a novetat, cada centre educatiu ha pogut triar si rebia este lot o, per contra, preferia que els 120 euros foren donats a una entitat solidària. Més de 200 col·legis han triat la segona opció, per la qual cosa la Fundació Trinidad Alfonso destinarà els diners recaptats a l’entitat designada.

Projecte solidari: Esport Junts

L’entitat solidària ha sigut triada pels mateixos centres que havien indicat que, en lloc del material esportiu, preferien que la quantitat es donara per a finalitats benèfiques.

Entre les entitats que es van presentar, finalment s’ha elegit la iniciativa “Esport Junts”, impulsada per l’associació Cooperació Internacional. El projecte consistix en el fet de compartir experiències a través d’entrenaments esportius entre jugadors i jugadores de diferents escoles esportives i centres educatius de la Comunitat Valenciana amb jugadors i jugadores amb discapacitat intel·lectual. D’esta manera, les escoles o centres educatius posen a la disposició d’estes persones amb discapacitat instal·lacions, material i, sobretot, afavorixen la seua integració social