Obert el termini per a sumar-se a una nova edició del Dia de l’Esport

Octubre 2, 2020
La Fundació Trinidad Alfonso i la Generalitat Valenciana, a través d’Esport de la Generalitat, treballen ja en la sisena edició del Dia de l’Esport. Les dos entitats han tornat a unir forces perquè els xiquets, xiquetes i jóvens valencians participen al màxim d’esta jornada tan especial en la qual, cada any, participen més de 600 centres educatius. Ho fan, a més, amb més ganes que mai després d’una edició, la de 2020, marcada per la pandèmia de la COVID-19 i el confinament que va obligar a una celebració diferent, online, dins de casa. Enguany, amb els Jocs Olímpics i Paralímpics de nou en l’horitzó, la celebració comptarà amb la col·laboració i la implicació del Comité Olímpic Espanyol.

Dia de l’Esport 2021

El termini perquè els centres educatius es puguen sumar a esta acció està oberta fins al pròxim 31 de gener. La celebració del Dia de l’Esport serà just dos mesos després: el 31 de març. L’objectiu és que eixe dia milers de xiquets i xiquetes amb edats compreses entre els 6 i els 18 anys desenvolupen un extra d’activitat esportiva, al marge de les seues classes habituals d’Educació Física, i convertisquen els centres educatius en una festa de l’esport i la convivència. Encara que el Dia Internacional de l’Activitat Física i l’Esport és oficialment el 6 d’abril, este Dia de l’Esport va avançar la celebració al 31 de març per a evitar que coincidira amb les festes de Setmana Santa. Perquè enguany el Dia de l’Esport siga realment especial, esta celebració no es quedarà només en el 31 de març, sinó que es pretén prolongar en el temps de dos maneres: d’una banda, demanant a l’alumnat dels centres de la Comunitat Valenciana que compartisquen una imatge en xarxes socials practicant esport el 6 d’abril; d’una altra, la Fundació Trinidad Alfonso continuarà impulsant l’activitat física als centres amb la vista posada en l’Eurobaket 2021 femení que se celebrarà a València.

Component solidari

Igual que l’any passat, per a l’edició de 2021, i només per participar, els centres educatius podran triar un paquet de material esportiu o una aportació econòmica que farà la Fundació Trinidad Alfonso i que anirà destinada a un projecte solidari d’una entitat relacionada amb l’àmbit educatiu i de l’esport. De manera paral·lela al vessant solidari d’esta edició, es posarà de nou en marxa un concurs entre els centres educatius participants. Al mateix temps que s’impliquen en el Dia de l’Esport, cada centre que vulga participar en el concurs haurà d’elaborar un vídeo que tinga com a temàtica Jocs Olímpics i Paralímpics de Tòquio. De totes les gravacions rebudes, les sis millors rebran un xec regal de 2.000 euros per a equipament esportiu.

“Volem continuar demostrant que som la Comunitat de l’Esport”

Segons el conseller Vicent Marzà: “Continuem treballant conjuntament per a adaptar tota la promoció de l’esport a les circumstàncies de l’evolució de la pandèmia, per això continuem amb el treball de celebració, en l’àmbit educatiu del Dia de l’Esport en 2021, i animem els centres educatius a participar en l’edició del pròxim any seguint a cada moment les pautes que s’hagen de prendre.” “Volem continuar demostrant que som la Comunitat de l’Esporti que, precisament en un dia com el Dia Mundial de l’Activitat Física, en la Comunitat ens bolquem fent esport i practicant una vida sana.Després de la suspensió de l’acte físic d’enguany per la pandèmia, tenim moltes ganes que arribe l’edició de 2021. A més, estant en l’horitzó els Jocs Olímpics i Paralímpics i l’Eurobasket, tenim més motius que mai per a treballar amb il·lusió per a fer del Dia de l’Esport una jornada festiva espectacular. Hi ha molts motius enguany perquè els centres educatius se sumen a esta iniciativa”, explica la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor.