Mitja Marató de Santa Pola

Gener 20, 2014

La Fundació Trinidad Alfonso, en un intent per vertebrar la Comunitat Valenciana i estar present en les tres províncies, es va estrenar l’any 2014 en la Mitja Marató de Santa Pola. L’esdeveniment va tindre lloc el 19 de gener i va ser un gran èxit de participació. L’organització, a càrrec del Club d’Atletisme de Santa Pola, va aconseguir que es batera el rècord d’inscripcions, ja que van ser més de 9.300 els atletes que van córrer pels carrers de Santa Pola..

Salida-Santa-Pola-b[1]

La Fundació Trinidad Alfonso va ser el col·laborador principal de la prova i va posar en marxa dos accions ja clàssiques: “Un euro per corredor” i “Recicla el teu esforç”. Gràcies a la primera es va aconseguir recaptar un total de 8.156 euros, que va ser el nombre de corredors que van acabar la prova. Pel que fa a la segona iniciativa, es van instal·lar quatre zones de recollida de residus per a conscienciar els corredors i els ciutadans a mantindre els carrers de la ciutat lliures de residus, cosa que és fonamental en esdeveniments en què es congreguen una gran quantitat de persones.

Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, en finalitzar la prova va mostrar la seua felicitat per “la gran xifra final de corredors que havien arribat a la meta” i agraïa l’esforç dels corredors “perquè gràcies a ells les tres associacions triades es beneficiaran dels diners que s’han recaptat, en total 8.156 euros, que són els corredors que han passat per la meta”. Estes associacions van ser l’Associació de Discapacitats de Santa Pola, l’Associació Colibrí d’Esclerosi Múltiple i l’Associació d’Alzheimer de Santa Pola.

Recicla-Santa-Pola-b[1]

En l’aspecte esportiu, l’edició de 2014 va estar marcada per la pluja durant tota la carrera, la qual cosa va impedir que es registraren grans marques. L’atleta de Kenya Abraham Cheroben va ser el guanyador amb un temps d’1:01:25 segons. El segon classificat va ser el seu compatriota Frankline Chepkwony, amb 1:01:39, i el tercer va ser el també kenyà Joel Kemboi, amb un temps d’1:02:27.