Mig milió d’euros en beques de tecnificació per als esportistes del futur

Gener 11, 2019

La Fundació Trinidad Alfonso i un total de 20 federacions esportives de la Comunitat Valenciana han firmat este matí un acord per a impulsar i desenvolupar programes de tecnificació reconeguts per la Generalitat Valenciana, i les disciplines dels quals formen part del programa dels jocs olímpics i paralímpics.

Este nou programa d’ajudes, FER Futur, pretén continuar creant el caldo de cultiu per a contribuir a convertir la Comunitat Valenciana en un nucli esportiu de referència en l’àmbit nacional. En este cas, posant l’accent principalment en la formació i el desenvolupament esportiu dels jóvens amb talent que competixen en les diferents disciplines olímpiques i paralímpiques en les tres províncies de la Comunitat. A mitjà i llarg termini, l’objectiu és que estos jóvens acaben formant part del Projecte FER i representant els colors de la Comunitat Valenciana en els campionats més importants, tant en els jocs olímpics com en mundials i europeus.

En un acte celebrat en les instal·lacions de la Fundació Trinidad Alfonso, les 20 federacions esportives han firmat, juntament amb Elena Tejedor, directora de la Fundació, els convenis pertinents. En FER Futur s’establixen tres nivells d’ajuda econòmica a les federacions, segons les característiques, necessitats i objectius del projecte presentat. El pressupost total de FER Futur és de 535.000 euros.

“Des de la Fundació ens preguntàvem com podíem fer que hi haguera esportistes de la Comunitat en les grans competicions. I vam veure que calia fer un treball de mitjà i llarg termini, i ací és on vosaltres, les federacions, sou fonamentals. Amb FER Futur volem posar el nostre granet d’arena des de la Fundació perquè els esportistes amb talent de la Comunitat Valenciana es puguen desenvolupar amb les màximes garanties i puguen aconseguir el seu màxim potencial”, va explicar Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso.

Les 20 federacions de la Comunitat Valenciana que formen part d’este programa de FER Futur són: judo, atletisme, ciclisme, triatló, gimnàstica, natació, taekwondo, vela, handbol, karate, FESA, rugbi, hoquei herba, bàdminton, halterofília, tenis de taula, rem, piragüisme, tir amb arc i esports de muntanya i escalada.