Matí de bàsquet i diversió per a tancar la quarta edició de l’Actibasket

Gener 9, 2019

Este dimecres L’Alqueria del Basket s’ha omplit de bàsquet amb la presència des de les 10 fins a les 12 del matí de 425 participants de nou centres educatius de la Comunitat Valenciana que han disfrutat de la segona jornada intercentres de de l’Actibasket.

L’esdeveniment ha posat la guinda a la quarta edició d’este programa i compta amb l’organització de la Federació Espanyola de Bàsquet i la Fundació Trinidad Alfonso, i la col·laboració de la Federació de Bàsquet de la Comunitat Valenciana i del Valencia Basket.

Els dos ambaixadors de la FEB, Fernando Romay i Marta Fernández, han acompanyat els participants al llarg del dia, i han participat en els exercicis d’entrenament que han fet els participants. La simpatia dels exjugadors internacional ha propiciat grans moments de diversió durant un agradable matí de bàsquet. A l’esdeveniment també han assistit Daniel Olmos, representant de la Fundació Trinidad Alfonso; Víctor Luengo, en representació del Valencia Basket, i Julio García Marco en nom de la Federació de Bàsquet de la Comunitat Valenciana.

Els 425 participants de l’Actibasket pertanyen als centres educatius CEIP Villar Palasí (Paterna), CEIP Fernando de los Ríos (Burjassot), CRA La Serranía (Losa del Obispo), CEIP Vicente Blasco Ibáñez (Moncada), CEIP Maestro D. Jaime Aparicio Pérez (Anna), CEP Sant Isidro (València), CEIP Doctor Olóriz (València), CEIP Rafael Mateu Cámara (València) i del CEIP Virgen de los Dolores (Dolores).

Educació en valors a través del bàsquet

Actibasket és una iniciativa impulsada per la Federació Espanyola de Bàsquet conjuntament amb la Fundació Trinidad Alfonso, presidida per Juan Roig, i la col·laboració de la Federació de Bàsquet de la Comunitat Valenciana i el Valencia Basket Club. Té com a objectiu fomentar en l’àmbit escolar la iniciació al bàsquet, especialment en centres amb escassos recursos i equipament esportiu de la Comunitat Valenciana.

Actibasket vol donar l’oportunitat de disfrutar del bàsquet a aquells centres que tenen interés per promocionar el nostre esport entre els seus alumnes i premiar el seu esforç per fomentar este esport.

El projecte pretén facilitar als centres educatius en general, i als seus departaments d’Educació Física en particular, l’opció d’afegir a l’equipament esportiu del centre dos cistelles de bàsquet traslladables, com també un pack bàsic de material esportiu i educatiu que promou l’educació en valors a través de l’esport.