L’IVIE i la Fundació Trinidad Alfonso posen en marxa l’Índex de l’Esforç

Novembre 14, 2014

València, 13 de novembre de 2014.- L’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE) i la Fundació Trinidad Alfonso han creat l’Índex de l’Esforç (é), una nova mesura per a saber quin nivell d’esforç físic dedica un corredor quan corre. Es tracta del primer valor numèric que representa objectivament esta dada, una vegada obtingut el resultat d’una equació matemàtica en què les variables són la distància recorreguda en quilòmetres, els anys que tens, els anys que fa que entrenes i el temps de l’entrenament.

Tota la informació sobre l’Índex de l’Esforç es pot consultar en la pàgina web del projecte: www.indicedelesfuerzo.com.

Este Índex de l’Esforç, que ja està disponible i accessible en les pàgines webs, es podrà provar en la Fira d’Expo Esport de la Marató València Trinidad Alfonso, en l’estand de Valencia Ciudad del Running. Allí hi haurà una sèrie d’ordinadors i tauletes tàctils a disposició dels visitants de la Fira per a poder provar-la i conéixer-la millor.

L’Índex de l’Esforç, que es representa de forma numèrica de l’1 al 100, és una nova ferramenta per a motivar el corredor i marcar la seua progressió. A més, es permetrà conéixer l’índex dels altres corredors, saber la mitjana de les carreres que fa l’usuari, superar els seus amics, comparar-se amb altres i superar les seues pròpies metes entrenament a entrenament.