L’AEPSAD i la Fundació Trinidad Alfonso col·laboraran en la promoció de la pràctica esportiva i en la difusió d’hàbits saludables

Juliol 2, 2014

El director de l’Agència Espanyola de Protecció de la Salut en l’Esport (AEPSAD), Enrique Gómez Bastida, i la directora de la Fundació Trinidad Alfonso Mocholí, Elena Tejedor Neira, han subscrit un conveni marc de col·laboració que permetrà el desenvolupament d’actuacions conjuntes de caràcter formatiu per a promocionar la pràctica esportiva, la difusió d’hàbits saludables, la protecció de la salut de l’esportista i la lluita contra el dopatge.

L’AEPSAD i la Fundació Trinidad Alfonso col•laboraran en la promoció de la pràctica esportiva i en la difusió d’hàbits saludables

L’acord preveu la posada en marxa de línies de col·laboració per a la creació i promoció d’instruments didàctics dirigits a formar i orientar els esportistes, tècnics, entrenadors, personal sanitari, directius i la resta del seu entorn en els valors de l’esport net.

En este sentit, l’AEPSAD i la Fundació Trinidad Alfonso ja treballen en el desenvolupament d’iniciatives conjuntes i en l’elaboració de materials en el marc de projectes i campanyes ja implantats per les dos institucions.

El propòsit és establir sinergies que permeten avançar en programes educatius dirigits a formar i conscienciar escolars, com per exemple, el programa VIU SENSE TRAMPES impulsat per l’AEPSAD, o fomentar el suport als valors de l’esport net a través de la firma de compromisos ètics per part dels esportistes integrats en el Projecte FER de la Fundació Trinidad Alfonso.

Per al director de l’AEPSAD, Enrique Gómez Bastida, “la col·laboració amb entitats que desenvolupen iniciatives dirigides tant a escolars com a esportistes d’elit és fonamental per a difondre els valors del joc net i el respecte a la competició”. “Gràcies a l’acord subscrit, l’AEPSAD i la Fundació Trinidad Alfonso uniran forces per a treballar en un mateix objectiu”, va remarcar. Gómez Bastida va voler agrair als responsables de la Fundació “la seua predisposició i la seua labor de suport a la cultura de l’esforç en l’esport”.

Per la seua banda, la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor Neira, va mostrar la seua satisfacció pel conveni. “Per a nosaltres el joc net i l’esportivitat són dos pilars fonamentals. Donem suport a l’esport i tractem de traslladar en les nostres accions actituds de responsabilitat en la pràctica de l’esport, perquè es reflectisquen en cada una de les iniciatives i disciplines a les quals dóna suport la Fundació: els valors de la Cultura de l’Esforç i de la superació. Així ho entenem i així ho demanem també als esportistes que participen en els nostres projectes, ja que ells són exemple per a altres i per a la resta de la societat”. Per a Elena Tejedor, este acord és “un pas més en el nostre compromís amb els valors que es defenen des d’AEPSAD, que du a terme un treball magnífic en favor del bon nom de l’esport espanyol”, va afegir.

Amb este tipus d’iniciatives, l’AEPSAD materialitza el seu compromís en matèria de prevenció com a organisme adherit al Codi Mundial Antidopatge, l’articulat del qual reconeix que “els programes de prevenció es basaran en valors i es dirigiran a esportistes i personal de suport als esportistes, i se centraran particularment en els jóvens”.

“El Codi Mundial Antidopatge reconeix que tots els signataris, d’acord amb els seus mitjans i les seues competències, i en mútua col·laboració, han de planificar, implantar, avaluar i supervisar programes d’informació, educació i prevenció per a aconseguir un esport sense dopatge”, afig.

La Fundació Trinidad Alfonso és una entitat sense fi lucratiu l’objectiu de la qual és, entre altres, la preservació la difusió i el foment de l’esport en general, així com el foment d’esdeveniments culturals i esportius que es duen a terme principalment a la Comunitat Valenciana, per a la qual cosa impulsa accions que promoguen el valor de l’esforç a través de l’esport.