Cultura y la Fundación Trinidad Alfonso colaboran para ejecutar el programa FER Play

Juliol 23, 2014

La Fundació Trinidad Alfonso, dins del seu objectiu de prescripció de l’esforç a través del Projecte FER, ha posat en marxa la iniciativa FER Play amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport. L’objectiu d’este projecte és acostar als col·legis de tota la Comunitat Valenciana les experiències i històries dels esportistes que formen el Projecte FER.

IMG_3118

L’acord ha sigut subscrit este matí per la consellera d’Educació, Cultura i Esport, Mª José Català, i la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor. En este acord s’establix el desenrotllament del projecte FER Play, iniciativa que facilitarà la presència en els centres educatius de la Comunitat dels esportistes del Projecte FER, impulsat per la fundació presidida per Juan Roig.

L’acord establix la participació dels esportistes d’elit que integren el Projecte FER de la Fundació Trinidad Alfonso i amb expectatives de participar en els pròxims Jocs Olímpics de Rio 2016, en jornades, xarrades-conferències i activitats dirigides a la població escolar per a explicar les seues experiències i transmetre els valors vinculats a l’esport i a la Cultura de l’Esforç que predica també la fundació.

Primeres proves

Els primers esportistes FER que van participar a manera de prova pilot en esta iniciativa van ser Concha Montaner, que va visitar el Col.legi Grans i Menuts de Castelló, Ricardo Ten, que va acudir a l’IES Abastos de València, i Eusebio Cáceres, que va ser el protagonista de la visita al col·legi Jesús-María (Asís) d’Alacant.

Cada sessió consta de dos parts. D’una banda, una xarrada en la qual els esportistes parlen de la seua carrera esportiva i aprofiten per a transmetre els valors d’esforç i superació que els han permés arribar a l’elit de l’esport sense descuidar el desenrotllament de la seua vida personal, acadèmica o laboral.

La xarrada de Concha Montaner es va centrar en la importància de superar-se cada dia, però sobretot de “disfrutar per a aconseguir els reptes que un es proposa”; Ricardo Ten va parlar de l’esforç i el més important, que és tindre “una actitud positiva davant dels problemes que ens van sorgint en la vida”. Per la seua banda, Eusebio Cáceres va animar els xics i xiques a treballar i esforçar-se per potenciar allò en què tenen talent perquè, va dir, “tots tenim talent per a alguna cosa. Cal trobar-lo i treballar-lo”.

En els casos de Concha Montaner i Eusebio Cáceres la trobada va tindre una segona part. Els dos atletes del Projecte FER van protagonitzar una sessió pràctica i de demostració, en la qual van ensenyar i van animar els xics i xiques dels dos col·legis a practicar la disciplina de salt de llargada en què han aconseguit tants èxits.

Una experiència diferent per als més menuts, que a més de conéixer en primera persona històries plenes d’importants valors, poden saludar i compartir unes hores amb grans esportistes de la nostra Comunitat.

La Fundació i la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport continuaran treballant en la realització d’este projecte en més centres educatius en el pròxim curs escolar.