La Fundació Trinidad Alfonso va invertir 200.000 euros per a acollir 25 campionats d’Espanya universitaris a la Comunitat Valenciana

Maig 23, 2019

La Comunitat Valenciana s’ha convertit en el centre de l’esport universitari. Una de les principals novetats de la tercera edició del projecte Uniesport (impulsat per les set universitats valencianes i la Fundació Trinidad Alfonso), la celebració de 25 campionats d’Espanya a la Comunitat Valenciana, va concloure la setmana passada amb un rotund èxit de participació, a més de l’orgull que suposa per a la Comunitat de l’Esport haver pogut albergar tots estos campionats nacionals, una cosa inèdita fins hui.

El balanç de les 25 competicions deixa la xifra de 4.040 esportistes participants de prop de 60 universitats de tota Espanya, amb un 75 % de participants de fora de la Comunitat Valenciana. La competició més nombrosa va ser el Campionat d’Espanya d’Atletisme, que va tindre lloc a la Universitat Jaume I de Castelló entre els passats 3 i 5 de maig. En el centre de la Plana es van donar cita 399 atletes de 57 universitats. A més, campionats com el de futbol, rugbi 7 o natació van superar i van rondar els 300 esportistes.

Les universitats de la Comunitat Valenciana, a més d’exercir d’amfitriones i organitzar tots estos campionats d’Espanya, van tindre un destacat paper protagonista, ja que van aconseguir un total de 135 podis, repartits en 33 ors, 40 plates i 62 medalles de bronze.

La celebració d’estos 25 campionats a la Comunitat Valenciana ha sigut possible gràcies a la iniciativa Uniesport, impulsada per la Fundació Trinidad Alfonso (que ha finançat el projecte), juntament amb les set universitats de Castelló, València i Alacant. Amb este acord, les huit entitats col·laboren per a impulsar projectes vinculats amb l’esport; contribuïxen al desenvolupament de l’esport universitari en tots els seus àmbits i col·laboren per a conscienciar la societat i els esportistes sobre la importància de conciliar esport i estudis.

Este acord va ser subscrit pels rectors de la Universitat de València (UVEG), la Universitat Politècnica de València (UPV), la Universitat d’Alacant (UA), Universitat Jaume I (UJI), la Universitat Miguel Hernández (UMH), la Universitat CEU Cardenal Herrera (CEU-UCH), la Universitat Catòlica de València Sant Vicent Màrtir (UCV), i la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor.

A més de l’impuls de la celebració d’estos 25 campionats d’Espanya universitaris, gràcies a l’acord Uniesport es desenvolupen altres línies d’actuació, entre les quals destaquen els “Premis Fundació Trinidad Alfonso per a esportistes universitaris”; uns guardons específics per a esportistes amb expedients acadèmics brillants. Es fa una convocatòria anual d’un premi masculí i un altre femení dotat amb 600 euros en cada una de les 7 universitats per a aquells esportistes que compatibilitzen les seues carreres esportives amb els seus estudis universitaris. Així mateix, de manera paral·lela, es convoquen dos Premis Extraordinaris (millor alumne i alumna esportista), amb caràcter anual, per als millors expedients acadèmics que hagen finalitzat els estudis en una de les set universitats. El guardó està dotat amb 1.200 euros.

Juan Roig i l’esport a la Comunitat Valenciana

La Fundació Trinidad Alfonso, impulsora d’este projecte, és un dels vehicles a través dels quals Juan Roig desenvolupa la seua labor de mecenatge espíritu a la Comunitat Valenciana, però n’hi ha més. Des de fa 30 anys, Juan Roig dona suport al Valencia Basket. Més enllà del compromís amb el primer equip, tant masculí com femení, fa any i mig es va inaugurar una instal·lació per a garantir el futur d’este esport a la ciutat, L’Alqueria del Basket, la casa del bàsquet per a les futures generacions.

Entre el Valencia Basket i la Fundació Trinidad Alfonso, els dos vehicles a través dels quals canalitza la seua vocació de mecenatge esportiu, Juan Roig va invertir l’any 2018 un total de 25 milions d’euros.