El Dia Olímpic congregarà milers d’aficionats a l’esport a la Vila Joiosa el pròxim 8 de juny

Maig 23, 2019

El Dia Olímpic, que se celebrarà el pròxim 8 de juny a la Vila Joiosa, congregarà milers d’aficionats a l’esport en una jornada que tindrà lloc al poliesportiu del Pantà i en la qual es practicaran diferents esports

El Dia Olímpic ha sigut presentat hui en el Saló Don Pedro de la Barbera amb la presència de l’alcalde de la localitat, Andreu Verdú; el regidor d’Esports, José Ramón Uclés; el director d’Esports del Comité Olímpic Espanyol, Ricardo Leiva, i el director de Projectes de la Fundació Trinidad Alfonso, Juan Miguel Gómez.

El Comité Olímpic Espanyol ha seleccionat el municipi de la Vila Joiosa com a seu per a celebrar la pròxima edició del Dia Olímpic. La capital de la Marina Baixa es convertirà el pròxim 8 de juny en l’epicentre de l’olimpisme amb l’acolliment d’este esdeveniment, impulsat pel Comité Olímpic Internacional, patrocinat per la Fundació Trinidad Alfonso i en el qual col·labora l’Ajuntament.

El Día Olímpic commemora la creació del Comité Olímpic Internacional i el renaixement dels Jocs Olímpics Moderns l’any 1896. Esta nova edició serà la cinquena celebrada en la ‘Comunitat de l’Esport’, després d’un acord entre la Generalitat Valenciana i la Fundació Trinidad Alfonso per a posicionar la Comunitat Valenciana com a referent en la pràctica esportiva.

“Estem molt satisfets de col·laborar amb este Dia Olímpic i ser els patrocinadors únics per cinqué any consecutiu, un dia que se celebra a tot el món i que des de 2015 a Espanya es du a terme a la Comunitat Valenciana”, ha comentat el director de Projectes de la Fundació Trinidad Alfonso, Juan Miguel Gómez.

Esta celebració tindrà lloc de 11.00 a 14.00hores al Pantà i començarà amb una cerimònia inaugural en la qual participaran esportistes olímpics: David Cal, Isabel Fernández, Marta Baldó, Natalia Morskova, Carolina Pascual, Montserrat Puche, Maisa Lloret, Sugoi Uriarte, Concha Montaner, David Alarza, Laura Gómez, Merche Peris, Sonia Lafuente, César Sempere, Matías Tudela i Javier García.

Durant la jornada es podran practicar tot tipus d’esports: ciclisme, duatló, pàdel, activitats nàutiques, bàsquet, futbol sala, tenis, esports adaptats, hoquei herba, piragüisme, rem, escacs, slot, rocòdrom, tenis de taula, rugbi, senderisme, futbol, taekwondo, tir amb arc i gimnàstica rítmica.

“Este dia és una oportunitat única per a viure una cerimònia inaugural dels jocs olimpics i conéixer importants esportistes olímpics. A més, gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament i tots els clubs de la localitat, es podran practicar i veure infinitat d’esports, i d’esta manera es dona la possibilitat a xiquets i majors de practicar disciplines desconegudes per a ells”, ha recalcat el director d’Esports del Comité Olímpic Espanyol, Ricardo Leiva.

La Vila és una ciutat molt compromesa amb l’esport i bressol de grans esportistes com la nostra campiona olímpica Marta Baldó i els esportistes olímpics Maisa Lloret i César Sempere, que ens acompanyaran el pròxim dia 8. Volem donar les gràcies al COE per triar la Vila, i així contribuir a la important labor que du a terme l’Ajuntament d’inculcar l’esport com una forma de vida i traslladar importants valors com els que comporta l’olimpisme”, ha comentat l’alcalde, Andreu Verdú.

Paral·lelament a esta celebració, el COE organitzarà actes esportius multitudinaris en ciutats de tot el món, com a manifestació universal de l’olimpisme, així com dels qui el practiquen i difonen.