La Fundació Trinidad Alfonso presenta el Projecte FER 2014

Abril 4, 2014
  • La fundació presidida per Juan Roig invertirà 500.000 euros per a donar suport a 73 esportistes de la Comunitat Valenciana d’esta segona edició.
  • El nombre d’integrants s’ha triplicat respecte a la convocatòria de 2013, i la quantia de les beques augmenta un 50%.
  • Dels 73 esportistes seleccionats, n’hi ha 18 de la categoria ‘Elit’, 18 ’En potència’ i 37 de la categoria ‘Viver’.

La Fundació Trinidad Alfonso ha presentat la segona edició del Projecte FER (Foment d’Esportistes amb Reptes), una iniciativa que té l’objectiu de consolidar, recolzar i impulsar els esportistes de la Comunitat Valenciana. L’acte de presentació ha tingut lloc este matí al pavelló de la Font de Sant Lluís i ha servit per a donar el tret d’eixida a un projecte que incorpora interessants novetats respecte al primer any.

Foto familia

En el Projecte FER, impulsat per Juan Roig a través de la Fundació Trinidad Alfonso amb una inversió de 500.000 euros, participen enguany un total de 73 esportistes, 56 més que en la primera edició. El creixement del Projecte FER es fa evident pel que fa al nombre d’esportistes, però també en la quantia de les ajudes econòmiques que rebran cada un dels esportistes, ja que esta s’ha incrementat un 50 per cent.

Es mantenen les tres categories que es van implantar en la primera edició: ‘Elit’, ‘En potència’ i ‘Viver’. A partir d’ací, hi ha diverses diferències. En el primer grup s’ha passat de 7 a 18 integrants. Tots són esportistes d’alt nivell internacional, i rebran una ajuda de 12.000 euros.

En la categoria ‘En potència’ es passa de 3 integrants en l’edició de 2013 a un total de 18. Es tracta d’esportistes de primera línia en el panorama nacional i que comencen a destacar en l’àmbit internacional, i rebran una ajuda de 6.000 euros.

Finalment, la categoria ‘Viver’ està concebuda per a donar cabuda a aquells que ja han començat a despuntar com a futures estrelles en les categories inferiors. De fet, 26 dels 37 esportistes que conformen este grup són campions d’Espanya en les seues disciplines. Rebran una ajuda de 900 euros.

Per a aconseguir el nombre de 73 seleccionats, la Fundació Trinidad Alfonso ha recorregut en esta segona edició a un grup d’experts, que van conformar la Comissió Tècnica Avaluadora, formada per la directora de la Unitat d’Investigació de Psicologia de l’Esport de la Universitat de València, Mª Isabel Balaguer, el director general d’Esports del Comité Olímpic Espanyol, Ricardo Leiva, el periodista Alfonso Gil, l’atleta José Antonio Redolat i el director esportiu del Projecte FER, Iván Colmenarejo. Esta Comissió ha sigut l’encarregada de seleccionar, després d’una meticulosa selecció basada en mèrits i esforços esportius, els 73 integrants definitius del Projecte FER 2014 d’entre un total de quasi 200 candidatures presentades.

Amb este projecte, i a través de la Fundació Trinidad Alfonso, Juan Roig pretén unir els valors de l’esforç i la superació en la busca de l’excel·lència a través de la pràctica esportiva i tornar a la societat valenciana part del que ha rebut d’esta al llarg dels anys. Una iniciativa que enguany ha rebut, a més, el suport del Comité Olímpic Espanyol, ja que el Projecte FER serà el canalitzador del programa “Foment de l’esport olímpic a la Comunitat Valenciana”, acordat recentment entre la Fundació i el COE.

Juan Roig, mecenes del projecte i president de la Fundació Trinidad Alfonso, va fer balanç del primer any del Projecte FER i es va referir al creixement d’este projecte: “El que era una voluntat és ja una realitat. En poc més de nou mesos, els 17 esportistes i 3 clubs que han format part del projecte l’any 2013 han aconseguit situar l’esport valencià en el mapa internacional. En esta edició som ja 73 prescriptors de l’esforç; tots són un exemple per a la societat, i representants de l’esport valencià, que han de complir grans reptes”.