La Fundació Trinidad Alfonso va promoure 25 projectes el 2013 per a impulsar els valors de l’esforç i la superació

Maig 12, 2014
  • Juan Roig, dins de la seua activitat de mecenatge esportiu, va destinar 2 milions d’euros al suport d’estes iniciatives.
  • Prop de 300.000 persones es van implicar en les carreres populars i de fons, com la Marató i la Mitja Marató de València.

València, 12 de maig de 2014.- Juan Roig, a través de la Fundació Trinidad Alfonso, va destinar l’any 2013 un total d’1.950.000 euros a promoure i difondre la Cultura de l’Esforç a través dels diferents projectes esportius que ha impulsat. Així es desprén dels números fets públics hui per la mateixa Fundació a través de la seua primera Memòria de resultats. La Fundació, que se sustenta amb les aportacions del seu president i únic mecenes, el mateix Juan Roig, va participar en un total de 25 projectes de diferent envergadura que han suposat un important impacte social.

Amb l’expansió experimentada (en 2013 va doblar la inversió feta un any abans) ha arribat a prop de 300.000 persones. Més de 70.000 d’elles de manera directa, participant en esdeveniments com la Marató, la Mitja Marató i la resta de carreres populars; a més, ha arribat a prop de 230.000 persones de manera indirecta a través dels tres objectius de la fundació: universalització, desenvolupament i prescripció de l’esforç.

L’enorme creixement experimentat en l’últim exercici per la Fundació Trinidad Alfonso arriba de la mà de la seua decidida aposta per les carreres populars i de fons. A la seua col·laboració en la Marató i la Mitja Marató de la ciutat, que exemplifiquen de la millor manera possible els valors de l’esforç i la superació en l’esport, va sumar un bon nombre de suports en altres carreres, viver de corredors populars. Per a complir l’objectiu d’universalitzar l’esforç, la Fundació Trinidad Alfonso va col·laborar amb un total de 16 proves, entre les quals es troba el Circuit de Carreres de València, les dos proves de 15 quilòmetres que es disputen a la ciutat o la Marató de Castelló, entre altres.

Ajudes directes a esportistes

El segon dels objectius de l’entitat presidida per Juan Roig és el de la prescripció de l’esforç, per a la consecució del qual va promoure una sèrie d’ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana: el Projecte FER (Foment d’Esportistes amb Reptes). El pressupost global de l’acció va ser de 200.000 euros, mentres que l’ajuda directa que van rebre eixos esportistes va arribar a la xifra de 80.000 euros. 17 esportistes i 3 clubs, dividits en tres categories diferents, es van beneficiar d’esta iniciativa. Precisament, fa unes setmanes es va presentar la segona edició d’este projecte amb una inversió de 500.000 euros i un total de 73 esportistes.

Vessant solidari

A més de complir una sèrie d’objectius basats en la missió de la Fundació, fonamentada en el desig del seu president per tornar a la societat tot el que ha rebut d’esta al llarg dels anys, l’entitat de Juan Roig s’ha bolcat també en el seu vessant més solidari. Ho ha fet a través de la donació de quasi 20.000 euros a les dos entitats benèfiques associades a la Marató i a la Mitja Marató de València, amb la posada en marxa de l’acció “Euro solidari”. Gràcies a esta acció, la Fundació Trinidad Alfonso va donar un euro per cada corredor que va acabar la Mitja Marató a l’associació Asindown. Van ser un total de 9.328 euros. En el cas de la Marató, els 9.771 euros corresponents a eixe mateix nombre de corredors que van acabar la prova es van donar a l’Associació Valenciana d’Ajuda a la Paràlisi Cerebral (AVAPACE).

Suport als més jóvens

Per a complir el tercer dels objectius de la Fundació, el del desenvolupament de l’esforç i el desig de traslladar eixos valors als més jóvens de la societat, l’any 2013 va llançar, juntament amb la marca esportiva Luanvi, l’acció “L’esforç compta i descompta”, de la qual es van beneficiar quasi 6.000 xiquets, xiquetes i jóvens.

Una altra de les àrees de treball va ser el de les conferències i xarrades. La Fundació Trinidad Alfonso va participar en un total de quatre esdeveniments que van servir per a portar els valors de la Cultura de l’Esforç i de la superació a prop de 3.000 xiquets, xiquetes i jóvens, que els van veure en directe en tots els casos, i altres milers que ho van poder seguir per Internet en el cas del Congrés “El que de veritat importa”.