La Fundació Trinidad Alfonso invertirà 2 milions d’euros per a la creació d’un circuit de 5 km en l’antic llit del riu Túria

Maig 26, 2014
  • El recorregut transcorre entre el pont Nou d’Octubre i el parc Gulliver, i hi haurà senyalització lumínica en tot el recorregut.
  • El projecte, dirigit per l’arquitecte Carlos Campos, servirà per a reordenar el trànsit d’una zona a la qual acudixen a córrer setmanalment milers de persones.
  • La construcció d’esta infraestructura s’inclou dins del marc de desenvolupament del projecte Valencia Ciudad del Running.

La Fundació Trinidad Alfonso impulsarà la creació d’un circuit de 5 quilòmetres que recorrerà els Jardins del Túria. Es tracta d’un ambiciós projecte de futur impulsat per la fundació que presidix Juan Roig i que s’engloba dins del marc de desenvolupament del projecte Valencia Ciudad del Running. El circuit transcorrerà pel pulmó de la capital valenciana i servirà per a dinamitzar una zona freqüentada cada dia per milers de corredors.

El projecte preveu la creació d’un nou vial que travessarà pràcticament de cap a cap l’antic llit del riu Túria. Este circuit, que portarà el nom de “Circuit 5K Jardí del Túria”, transcorrerà entre els ponts Nou d’Octubre i el de l’Àngel Custodi, al costat del parc Gulliver. El recorregut tindrà senyalització lumínica al llarg de tot el traçat per a facilitar la pràctica nocturna d’este esport. De la mateixa manera, es crearà una senyalística per a mesurar quilomètricament el recorregut i es crearan zones d’entrenament específic, estirades o hidratació.

Per a la realització del projecte, que serà dirigit per l’arquitecte Carlos Campos, s’ha actuat de manera coordinada amb els servicis municipals d’esports, enllumenat i jardineria. Igualment, s’ha comptat amb el suport tècnic d’una institució de la solidesa científica de l’Institut de Biomecànica de València (IBV).

Per a la confecció del circuit s’han tingut tenint en compte factors mediambientals per a evitar l’eliminació o el trasllat d’arbres. A més, es respectaran traçats ja existents perquè quede perfectament integrat en el context del Jardí del Túria. L’objectiu també és ordenar el trànsit dels corredors i millorar la convivència d’estos amb la resta d’usuaris del llit. D’esta ordenació també es veuran beneficiats tots els usuaris de l’antic llit gràcies a les millores en enjardinaments i elements comuns en general.

La Fundació Trinidad Alfonso es farà càrrec dels gastos de la construcció del circuit, que suposaran uns 2 milions d’euros. A més, es farà càrrec també dels gastos de manteniment durant els deu anys posteriors. Està previst que les obres comencen l’últim quadrimestre de l’any, per la qual cosa la societat valenciana podrà disfrutar del circuit abans de l’acabament de l’any 2015.

Valencia Ciudad del Running

Els Jardins del Túria són actualment punt de trobada per a milers de corredors populars que troben en eixa zona de la ciutat una ruta ideal per a practicar la seua afició. A més, esta iniciativa també tractarà de fomentar que els qui no córreguen s’atrevisquen a fer-ho. A més, com que travessa la ciutat de cap a cap, es tracta d’una infraestructura de fàcil accés per a pràcticament tots els valencians.

Amb esta iniciativa, la Fundació Trinidad Alfonso continua impulsant un projecte, Valencia Ciudad del Running, que no ha deixat de fer passos des que es va presentar el passat mes de gener. Els últims mesos ha mantingut reunions amb diferents agents socials, com ara el sector hoteler, el de la restauració o els mateixos clubs organitzadors de carreres de la ciutat, amb la intenció d’implicar-los a tots en la consecució de l’objectiu de convertir València en un referent mundial del turisme esportiu en el món de la carrera a peu.