La Fundació Trinidad Alfonso continuarà impulsant la Marató i la Mitja Marató València fins a 2024

Decembre 6, 2020

La Fundació Trinidad Alfonso continuarà sent el col·laborador principal de la Marató i Mitja Marató València, almenys, fins a 2024. Així ho ha anunciat el president, Juan Roig, en acabar l’Elit Edition 2020. D’esta manera, la Fundació continua apostant pel creixement i el posicionament d’esta carrera com un eix estratègic dins del seu programa de treball.

“Continuarem posant-nos nous reptes. Hui vull anunciar que la Fundació Trinidad Alfonso renovarà el seu compromís amb la Marató de València i la continuarà secundant fins a 2024 com a principal col·laborador. Vaig dir que m’agradaria aconseguir el rècord del món en 2020 i com que no ha sigut possible, continuarem treballant quatre anys més junts per a aconseguir-ho. Estem molt contents per tots els rècords que hem batut hui”, va anunciar Juan Roig a la conclusió de la Marató. La Fundació Trinidad Alfonso va començar la vinculació amb les dos proves en l’edició de 2012, encara que no va ser fins a 2014 quan va començar a donar-li nom com a col·laborador principal en el cas de la Marató. Des d’aquell moment, esta implicació ha anat incrementant-se, millorant els rècords de la prova, al mateix temps que el cens d’inscrits anava pujant fins a arribar a 25.000 en la passada edició de la Marató i de 17.500, en el de la Mitja Marató.

Paco Borao va voler agrair “el suport a la Fundació Trinidad Alfonso. Això és per a València i és molt necessari. La repercussió mundial que ha tingut la ciutat hui és espectacular”.

Ens hem reinventat per a mantindre l’activitat i que València continue estant en el mapa”

Encara que esta aposta per la Marató i la Mitja Marató València ve de llarg i va coincidir amb el naixement de la Fundació Trinidad Alfonso, esta renovació s’emmarca també en la necessitat de continuar apostant per aquells esdeveniments que posicionen la ciutat i la Comunitat Valenciana en el mapa esportiu mundial. La marca  ‘Valencia Ciudad del Running, la nau capitana de la qual és la Marató València, és ja una referència i la mateixa prova ha aconseguit ficar-se en el selecte grup de les proves guardonades amb l’Etiqueta Platí, i, per tant, es posiciona al mateix nivell que les grans Majors com Nova York, Berlín o Londres.

Bona prova d’això ha sigut l’edició de 2020 i l’altíssim nivell esportiu que s’ha vist sobre els carrers de València: “El fet de poder disputar este esdeveniment ja era important. Aconseguir este rècord un any més és una altra fita per a València, que demostra una vegada més que és la ciutat del ‘running’ i que sabem organitzar esdeveniments de grandíssim nivell. Ens hem reinventat per a mantindre l’activitat i que València continue estant en el mapa. És un honor i un orgull que a València s’haja viscut este ambient. La gent ha estat molt connectada, s’han comportat de manera responsable, com es va incidir des de l’organització, però en les xarxes socials i els missatges demostren que tot el món ha estat molt connectat al que ocorria ací”, va explicar Juan Roig després de la finalització de la prova, a més de transmetre l’“enhorabona a Correcaminos, que una altra vegada ha demostrat que a València i a Espanya sabem organitzar esdeveniments i fer-ho molt bé”.

Juan Roig i l’esport a la Comunitat Valenciana

La Fundació Trinidad Alfonso és un dels vehicles a través dels quals Juan Roig du a terme la seua labor de mecenatge esportiu a la Comunitat Valenciana, però n’hi ha més. Des de fa més de 30 anys, Juan Roig dona suport al Valencia Basket. Més enllà del compromís amb el primer equip, tant masculí com femení, fa un any i mig es va inaugurar una instal·lació per a garantir el futur d’este esport a la ciutat, L’Alqueria del Basket, la casa del bàsquet per a les futures generacions.

Entre el Valencia Basket i la Fundació Trinidad Alfonso, els dos vehicles a través dels quals canalitza la vocació de mecenatge esportiu, Juan Roig va invertir l’any 2019 un total de 27 milions d’euros. 11 milions d’euros a través de la Fundació i 16 milions d’euros al Valencia Basket Club.