Juan Roig va invertir 35 milions d’euros en mecenatge esportiu l’any 2017

Abril 23, 2018

La inversió de Juan Roig en mecenatge esportiu durant l’any 2017 va ser de 35 milions d’euros. Ho va fer a través de dos vehicles: el Valencia Basket Club i la Fundació Trinidad Alfonso, que desenvolupen el pla de treball de “Mecenatge Esportiu de Juan Roig” per a la transmissió dels valors de la Cultura de l’Esforç i per a augmentar l’impacte econòmic i social de les seues accions a la Comunitat Valenciana. Estos 35 milions invertits l’any 2017 es desglossen de la manera següent: 8,5 milions invertits en el club de bàsquet; 9,5 en la Fundació i 17 milions per a acabar L’Alqueria del Basket (la infraestructura va tindre un cost total de 22 milions d’euros, impostos inclosos).

Estes accions han arribat a un important nombre de beneficiaris en diferents àmbits. En 2017, per exemple, les accions socials dels dos vehicles de mecenatge de Juan Roig van arribar a més de 100.000 xiquets, xiquetes i jóvens, amb iniciatives com el Dia de l’Esport, Escola de Rugbi, Dia Olímpic, entre altres impulsades per la Fundació Trinidad Alfonso, o els campus o accions en col·legis i clubs impulsades pel Valencia Basket.

A tot açò cal afegir també les més de 650 persones que componen L’Alqueria del Basket, entre jóvens, entrenadors i formadors en diferents àrees. Els més de 8.000 abonats o els més de 285.000 espectadors que van passar per la Fonteta per a seguir l’equip, que es va proclamar per primera vegada en la seua història campió de Lliga, el Valencia Basket, són també dades fonamentals per a entendre la transcendència en la societat valenciana del “Mecenatge Esportiu Juan Roig”.

Pel que fa a la Fundació Trinidad Alfonso, destaquen les inversions en esdeveniments com la Marató o la Mitja Marató de València i les ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana. Entre els integrants del Projecte FER i les Beques de tecnificació en esports específics com judo, vela o natació, 177 esportistes han rebut una ajuda directa per part de Juan Roig.

Un altre objectiu capital d’este projecte, dins de la seua labor de mecenatge esportiu, té a veure amb el foment de l’esport turístic i amb el fet de convertir la Comunitat Valenciana en un lloc en el qual se celebren assíduament importants esdeveniments i competicions. A més dels esdeveniments relacionats amb el running, està a punt de concloure la segona edició del Programa de Suport a Competicions que ha aconseguit atraure a les tres províncies de la Comunitat Valenciana 42 competicions nacionals i internacionals. L’impacte econòmic que ha tingut en l’economia tant esta iniciativa com la Marató de València ha sigut important, aproximadament 36,5 milions d’euros d’impacte turístic anual.

A tots estos grans nombres del Valencia Basket i la Fundació Trinidad Alfonso cal sumar l’impacte que ha tingut a la ciutat de València la construcció d’una infraestructura com és L’Alqueria del Basket, inaugurada al setembre de 2017 i que se situa a l’avantguarda no solament europea, sinó pràcticament mundial, i la convertix en la major infraestructura d’Europa en el bàsquet de formació. En els primers sis mesos d’activitat, l’Alqueria de Basket ja ha congregat milers de participants i acompanyants a través de diverses competicions i tornejos nacionals i internacionals.