La Fundació Trinidad Alfonso i el Comité Olímpic Espanyol acostaran 26 competicions a la Comunitat Valenciana

Abril 25, 2018

El Comité Olímpic Espanyoli la Fundació Trinidad Alfonso han celebrat hui l’acte de presentació de les competicions seleccionades per a formar part de la tercera edició del Programa de Suport a Competicions Esportives de la Comunitat Valenciana, PAC_CV.

L’acte, durant el qual s’ha aprofitat per a firmar els respectius convenis, ha estat presidit pel president del Comité Olímpic Espanyol, Alejandro Blanco, i per la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor. El Programa pretén fomentar la celebració de competicions esportives oficials, de caràcter nacional i internacional, per mitjà de la concessió d’ajudes econòmiques per a aquelles federacions espanyoles que organitzen estes competicions a la Comunitat Valenciana.

En esta tercera edició són 26 les federacions que han programat una competició en alguna de les tres províncies de la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa un increment respecte a les 20 federacions nacionals que es van sumar a este programa l’any passat. Cada un d’estos esdeveniments rebrà una ajuda fixa de fins a 10.000 euros, en el cas de les competicions nacionals, i fins a 25.000 euros, en el cas de les internacionals (depenent de les necessitats en cada cas concret). A més, hi ha una sèrie d’incentius variables, segons el nombre de participants nacionals de fora de la Comunitat o estrangers.

Després de la primera edició (la segona s’està desenvolupant actualment), l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques va fer l’estudi de l’impacte econòmic que va tindre en l’economia de la Comunitat Valenciana la celebració d’este programa d’ajudes. Segons este estudi, es va aconseguir atraure 16 euros per cada euro invertit, la qual cosa representa un total de 16,6 milions d’euros en despesa turística per part dels participants i acompanyants en estes competicions.

Si el mes passat la Fundació Trinidad Alfonsova presentar el projecte Comunitat de l’Esport, el PAC_CV no fa sinó donar cos a l’objectiu de la Fundació que presidix Juan Roig d’aconseguir que la Comunitat Valenciana siga escenari de grans competicions nacionals i internacionals. “Estem molt satisfets per renovar este programa d’ajudes juntament amb el COE. L’objectiu de la Fundació és el de convertir la Comunitat en un referent en l’àmbit de l’esport turístic i el PAC_CV n’és un exemple magnífic. Seran 26 competicions que posaran les tres províncies de la Comunitat en el mapa i que posaran de manifest, de nou, el gran treball de clubs i federacions per a convertir-nos en la Comunitat de l’Esport”, va indicar Elena Tejedor.

Alejandro Blanco, per la seua part, ha elogiat iniciatives d’estes característiques: “La Fundació Trinidad Alfonso està fent molt per l’esport valencià i espanyol. És un plaer col·laborar amb ells un any més i vull agrair a Juan Roig tot el que està fent per l’esport. La seua aportació és tan gran que no es pot mesurar en diners. És una sort que algú com ell estiga bolcat i sempre disposat a ajudar l’esportista, els clubs, les federacions, etc. Este programa d’ajudes n’és el millor exemple”