La Fundació Trinidad Alfonso pren el nom de la mare de Juan Roig, el seu President i mecenes. És el vehicle a través del qual canalitza la seua vocació de mecenatge i el de retornar a la societat el que ha rebut d’esta. Eixe concepte, el de donar sense esperar res a canvi, l’encarnava Trinidad Alfonso.

Ella va inculcar als cinc fills la importància que en la vida primer has de donar per a poder rebre. Va ser un exemple d’esforç per fer les coses ben fetes, a més d’impregnar-los l’amor per la família, la terra, els amics i les arrels.

Esta Fundació, que porta el seu nom, és un vehicle per a fer arribar al màxim nombre de persones els seus valors.

MISSIÓ: Irradiar la Cultura de l’Esforç a la Comunitat Valenciana per mitjà de l’esforç en l’esport.

VISIÓ: Impulsar accions socials que satisfacen el màxim nombre de beneficiaris, utilitzant l’esport com a exemple i com a forma d’irradiar el model i els valors de la Cultura de l’Esforç.

OBJECTIUS: Canalitzar la vocaciò de mecenatge de Juan Roig en base als següents objectius: esdeveniments i infraestructures referents, els valors de l’esport com a referents, els esportistes com a referents, la Comunitat Valenciana com a referent i fomentar l’emprendedoria esportiva.

PATRONAT

Juan Roig Alfonso

Héctor Hernández Bolín

José Manuel Benito Bringué

Alejandra Silvestre Porcar

Juan Roig, President de la Fundació Trinidad Alfonso

“Fa cinc anys, la foto de l’eixida de la marató de València, que en aquella edició complia el trenté aniversari, va sembrar en mi una idea clara i il·lusionant: impulsar un projecte a la Comunitat Valenciana que, d’una banda, servira per a compartir el model i els valors que jo he tingut el privilegi d’aprendre i aplicar en l’empresa i en la meua vida, i d’una altra, que ens ajudara a projectar el millor de la nostra terra i de la nostra gent a través de l’esport i l’esforç que comporta.

En aquell moment em vaig adonar que només hi havia un nom capaç de transmetre i representar este projecte: Trinidad Alfonso, el nom de ma mare. No hi ha res com una mare per a representar la veritat universal de “Primer cal donar per a després rebre”, que per a mi és la més important de totes les veritats que existixen, i que per això dirigix totes les meues decisions i és amb la qual solc iniciar quasi sempre les meues intervencions. Gràcies a esta idea, he pogut fer un homenatge a la meua, Trinidad Alfonso, que va ser una dona bondadosa i treballadora, però sobretot, exemplar.

Han passat cinc anys des que la Fundació Trinidad Alfonso va començar a caminar l’any 2012, en el nostre quilòmetre 0, sumant-nos a una carrera, la del Valencia Basket, que ja portava molts quilòmetres des que en 1986 s’iniciara, de manera quasi irreflexiva, este projecte de Mecenatge Esportiu. I hui, des de la Fundació Trinidad Alfonso canalitze part d’aquella activitat de mecenatge en accions socials que fomenten, reconeixen i premien l’esforç personal, i amb la il·lusió de fer de la Comunitat Valenciana un REFERENT esportiu del valor de l’esforç.

I així és com, en estos cinc anys, amb el suport d’un gran equip i de moltes organitzacions, associacions i institucions hem impulsat molts projectes amb resultats concrets que ens omplin de satisfacció, però també de responsabilitat. Totes estes iniciatives responen a cinc idees que jo tenia i que hem convertit en objectius:

1. Impulsar o recolçar esdeveniments i infraestructures referents, fomentant la pràctica i l’orgull de pertinença entre el màxim nombre de persones, siga quina siga la seua condició social o procedència. Els 365 dies de l’any.

2. Promoure els valors de l’esport com a referents, impulsant la pràctica esportiva i incrementant el talent, formant els xiquets/es, jóvens i formadors en els valors de la Cultura de l’Esforç.

3. Tindre els esportistes com a referents, reconeixent i potenciant aquells que millor prescriguen els valors de la Cultura de l’Esforç.

4. Fer que la Comunitat Valenciana siga referent, en l’àmbit de l’esport, i així atraure el màxim nombre de persones, ja siguen practicants o seguidors i utilitzant l’esport per a l’activació del turisme.

5. I finalment, fomentar l’emprendedoria esportiva, i demostrar així que l’esport pot ser un sector productiu pròsper i sostenible, que col·labora en la generació de benestar en l’entorn.

Després de cinc anys de convivència, la Fundació Trinidad Alfonso (i el Valencia Basket, amb el qual este últim any hem aconseguit ser campions de Lliga i de la Supercopa, i construir l’Alqueria del Basket, la major instal·lació esportiva per al bàsquet de formació) ha sabut recollir estes idees i transformarles en iniciatives concretes, amb la seua personalitat i singularitat, i d’esta manera ha desenvolupat una labor de la qual em sent molt orgullós.

En els dos primers anys, en el nostre naixement, la nostra idea central va ser la de DONAR, no en podia ser una altra. L’any següent li vam sumar el COMPARTIR, pas natural. Després, va vindre CONSTRUIR. I l’any passat, CONTRASTAR. L’any 2017, el nostre gran objectiu ha sigut IMPULSAR. Prendre impuls per a portar més enllà els nostres objectius. Prendre impuls per a iniciar nous camins.

En definitiva, IMPULSAR en el futur els valors que em va transmetre ma mare fa molts anys i que entre tots hem convertit en realitats estos cinc primers anys.”

EQUIP

JUAN ANTONIO GERMÁN

Director general i de Mecenatge

ELENA TEJEDOR

Directora

CARLES BAIXAULI

JUAN MIGUEL GÓMEZ

ÁLEX HERAS

FERNANDO JIMÉNEZ

DANIEL OLMOS

JULIÁN LAFUENTE

Comunicació

SILVIA SANAHUJA

Administració

SILVIA GÓMEZ

Recepció i atenció al client

ALEJANDRA SILVESTRE

Assessoria Jurídica

JOSÉ MEDINA

Assessoria Financiera

RAFAEL SANTÁGUEDA

Manteniment

Transparència

La Fundació Trinidad Alfonso posa a la teua disposició les Memòries i els Comptes Anuals, així com els Recursos de la nostra fundació.

Reproducir vídeo

Memòries i Comptes Anuals

MEMÒRIA 2017
  • MEMÒRIA 2016
  • MEMÒRIA 2015
  • MEMÒRIA 2014
  • MEMÒRIA 2013
COMPTES ANUALS 2017
  • COMPTES ANUALS 2016
  • COMPTES ANUALS 2015

Recursos

Aquest contingut està protegit. Per favor, introduïsca la contrasenya per a accedir a ell.