La Fundació Trinidad Alfonso seguix apostant per un dels esports en auge dels últims anys: el triatló. En concret, la Fundació es convertix en col·laborador principal del circuit Mediterránea Triatlón, que se celebra a Castelló, Alacant i València i que organitza la Federació de Triatló de la Comunitat Valenciana.

Tres disciplines, tres ciutats, tres modalitats. Es tracta d’un esdeveniment en el qual confluïxen diversos motius per a comptar amb el suport de la Fundació Trinidad Alfonso. Esforç, esport i Comunitat Valenciana, els tres pilars bàsics sobre els quals se sustenten les col·laboracions de l’entitat, es donen cita en un esdeveniment que servix, a més, per a vertebrar la seua activitat al llarg de la Comunitat Valenciana.

A causa de la crisi sanitària del covid-19, l’edició de 2020 es va suspendre.