Circuit per a practicar esport a Valencia Ciudad del Running

El Circuit 5K per a corredors del Jardí del Túria es va inaugurar en 2015 amb l’objectiu de dotar a la comunitat de corredors de la ciutat de València, i als seus visitants, d’una infraestructura única. Es tracta d’un recorregut homologat de 5 quilòmetres que travessa el pulmó verd de la ciutat i que cada dia és utilitzat per milers de corredors. El paviment, testat i avalat per l’Institut de Biomecànica de València, està format per un conglomerat de fibra de vidre i terra morterenca i està pensat per a aminorar l’impacte en les articulacions dels corredors.

L’últim informe, encarregat per la Fundació Trinidad Alfonso, conclou que la infraestructura registra una mitjana de més de 14.000 usos al llarg d’una setmana tipus. Esta dada augmenta quan s’acosten les grans cites del running a la ciutat, com la Marató o la Mitja Marató.

La Fundació Trinidad Alfonso i l’Ajuntament de València hi han dut a terme diverses intervencions per a millorar alguns trams o zones. Entre estes actuacions es troben el reforçament de vegetació d’algunes zones per a delimitar i senyalitzar millor el circuit, de manera que s’eviten les confusions per part d’aquelles persones que fan altres usos dins de l’antic llit del riu. A més, s’hi han inclòs nous punts d’hidratació i s’ha millorat la visibilitat en diferents punts del recorregut.