Programa de Suport a Competicions Internacionals a la Comunitat Valenciana

Dins de la Comunitat de l’Esport, es posa en marxa un programa de suport a competicions esportives internacionals que se celebren a la Comunitat Valenciana. Una iniciativa que es desenvolupa a les tres províncies: Alacant, València i Castelló, i que té com a objectiu atraure i acollir els més grans esdeveniments esportius com ara mundials, europeus i tot tipus de campionats internacionals.

Mundial de Rugbi Sub-20

El Mundial de Rugbi Sub-20 és una competició internacional que organitza cada any la Federació Mundial WORLD RUGBY amb 8 països participants. En 2020, World Rugby va designar Espanya com a país amfitrió per a organitzar este esdeveniment a la Comunitat Valenciana, però es es va ajornar a causa de la crisi sanitària de la COVID-19. El format de competició serà de 2 grups formats per 4 països cada un, de manera que cada país pot arribar a disputar fins a 4 partits, la final inclosa. La província d’Alacant serà l’encarregada d’acollir esta competició a l’estadi El Pantà de la Vila Joiosa com a seu principal, a més d’oferir altres camps d’herba natural repartits per la província per a entrenaments i allotjament dels països participants.

Eurobasket Femení / 2021

L’Eurobasket 2021, que se celebrarà conjuntament a Espanya i França, serà l’edició número 38 d’un torneig promogut per la FIBA, que es va celebrar per primera vegada l’any 1938, a Itàlia. València i Lió seran els escenaris en els quals se celebrarà la primera fase. Cada ciutat acollirà dos dels quatre grups i la ronda de quarts. El dijous 17 de juny de 2021 arrancarà la competició, la primera fase de la qual conclourà el diumenge 20. Els partits de huitens es jugaran el dilluns 21 i els quarts de final el dimecres 23. La fase final tindrà lloc el 26 i 27 de juny a València.

Campionat del Món d’Handbol Femení / 2021

El Campionat del Món d’Handbol Femení és considerat un dels esdeveniments més rellevants de l’esport femení a nivell mundial. A més, l’any 2021 serà la primera vegada que en un Mundial d’Handbol Femení participen 32 equips, quan tradicionalment n’han sigut 24. El Campionat del Món 2021 es disputarà del 2 al 19 de desembre a la Comunitat Valenciana i Catalunya repartit en 6 seus, tres de les quals són a la Comunitat Valenciana: Castelló (Castelló), Llíria (València) i Torrevieja (Alacant). D’esta manera, cada província albergarà 4 grups de la fase de grups i 2 grups de la Main Round.

Mundial de Bàsquet Masculí sub-17 / 2022

Alacant i La Nucia albergaran el Mundial de Bàsquet Masculí en categoria sub-17 de 2022, amb dates encara per determinar. El campionat comptarà amb la participació de la Fundació Trinidad Alfonso en les labors d’organització i desenvolupament de l’esdeveniment.

Campionat del Món de Gimnàstica Rítmica / 2023

El Mundial de Gimnàstica Rítmica de 2023 se celebrarà en el futur estadi Valencia Arena del 3 al 13 de setembre amb una capacitat per a més de 15.000 espectadors. Este certamen tindrà una rellevància afegida, ja que servirà com a Preolímpic per als Jocs que tindran lloc a París l’any 2024. En esta edició que acollirà la ciutat de València, 170 esportistes competiran en tres modalitats de classificació: individual, classificació per equips i classificació de conjunt. Només 16 gimnastes individuals i 8 conjunts aconseguiran plaça olímpica per a París 2024.