La Mitja Marató València Trinidad Alfonso prepara un 25 aniversari per a fer història

Octubre 15, 2015

La 25na edició de la Mitja Marató València Trinidad Alfonso, organitzada per la SD Correcaminos, part com la més espectacular en el seu quart de segle d’història. Després del gran rècord conreat en l’edició de 2014, sisena marca masculina de tots els temps i millor crono en sòl espanyol, la participació en el seu 25é aniversari va a presentar el millor cartell amb l’objectiu de seguir a la cimera de les carreres mundials.

Presentación MMVTA mesa

D’esta manera, per mantindre i fins i tot tractar l’assalt de noves metes esportives, l’organització de la Mitja Marató ha reunit un gran cartell d’atletes d’elit amb 10 corredors amb un crono acreditat per baix de l’hora en la distància. Un gran elenc mai vist en una carrera al nostre país, que ve encapçalat per Abraham Cheroben, actual recordman del circuit amb un temps de 58:48. Al veloç fondista kenyà l’acompanyaran, Kenneth Kipkemoi (59:01), Matthew Kisorio (59:51 el 2014 i 58:46 en 2011) i Titus Mbishei (59:55), a més del recordman mundial de 10k i 15k en ruta, Leonard Patrick Komon qui ja atresora un temps de 59:14. Destaquen finalment els noms de Simon Cheprot (59:20 el 2013 i autor d’una marca recent d’59:32), Daniel Chebii (59:49), Vicent Yator (59:56), Edwin Rotich (59:59) i Getu Feleke, un maratonià que posseeix 59:56 en els 21,0975 quilòmetres i 2h04:50 en la distància de Filípides.

Les atletes d’elit femenines no es quedaran enrere. Cal destacar la presència de l’etíop Worknesh Debele (1h07: 14), la kenyana Rose Chelimo (1h08: 22), així com un pom de cinc corredores africanes sub 1h10. Com a novetat d’enguany, crida l’atenció la presència de fondistes del Japó. Les atletes del País del Sol Naixent veneren les carreres en ruta i comptaran en la prova amb el concurs d‘Eri Makikawa (1h10: 27) per discutir el domini de les africanes. El temps de referència és el rècord del circuit de 1h08: 01 que va aconseguir Emily Chebet en l’edició de 2014 de la Mitja Marató València Trinidad Alfonso.

La presència d’estos brillants atletes serà una font d’inspiració per a tots els participants. No només es compartix carrera amb alguns dels millors atletes del moment, a més es corre en un circuit i en una prova que crida a la superació personal. Este missatge ha calat en els runners que han tornat a triar València com el seu destí, amb un total de 12.500 inscrits dels quals un 21% són dones, el que significa un important increment del 4% respecte al curs passat i la xifra més alta de la seua història.

De la mateixa manera, cal destacar l’augment del cens internacional. En l’edició de 2015, 54 nacionalitats diferents s’ajuntaran en el pilot que recorrerà els carrers de València per a un total d’un 13% d’inscrits, superant el 6% de l’any anterior i demostrant la projecció internacional de l’esdeveniment, així com el gran treball desenvolupat durant l’any en matèria de promoció en fires internacionals.

Un 25 aniversari inoblidable

L’organització de la Mitja Marató València Trinidad Alfonso ha programat una gran festa de 25 aniversari en la qual s’ha volgut involucrar tots, presentant un gran programa festiu. En primer lloc, s’ha llançat un gran mural a la Fira del Corredor perquè els corredors de les edicions anteriors es puguen veure identificats dins de la història de la gran prova valenciana. Un mural que és un recorregut d’or per la història de l’esdeveniment i que desemboca en una postal gegant, on els visitants de la Fira del Corredor podran deixar el seu missatge, felicitació o dedicatòries especials. D’entre totes aquestes, les millors seran publicades a la premsa l’endemà de l’esdeveniment.

El 25 està gravat a foc fins a una de les celebracions valencianes més significatives. Així, el dissabte a les 13:25 s’ha programat una espectacular mascletà oferida per pirotècnica Jurado. El tret tindrà lloc als voltants de la Fira del Corredor, al Tinglado 4. No podia faltar un element tan significatiu en les celebracions dels valencians com la pólvora. Una injecció d’adrenalina per a la gran cita del dia següent.

Durant el dia de la carrera, les emocions estaran a flor de pell. Una exixida molt emocionant i una arribada que serà el colofó ​​final a uns dies d’actes commemoratius. Una gran festa amb la qual es tancarà tot un cap de setmana d’esdeveniments, alguns dels quals s’aniran desvetllant en la pròpia Fira del Corredor.

Finalment, com és habitual gràcies a la col·laboració de la Fundación Trinidad Alfonso, tots els corredors que creuen la línia de meta sumaran un euro al comptador comú que anirà destinat a l’entitat benèfica associada a la prova. En esta ocasió serà per a l’Associació Fibrosi Quística la destinatària de la transformació de l’esforç dels milers de corredors en forma de diners. Una aportació econòmica que segur tornarà a ser de rècord, unit a l’important increment de corredors respecte a l’any anterior.