La Fundació Trinidad Alfonso destina 1,5 milions d’euros a equips de màxim nivell de la Comunitat Valenciana per a pal·liar la crisi econòmica de la COVID-19

Setembre 24, 2020
La crisi econòmica provocada per la COVID-19 ha afectat tot l’ecosistema esportiu de la Comunitat Valenciana. Per això, la Fundació Trinidad Alfonso continua buscant fórmules per a contribuir a la reactivació i a la recuperació dels diferents agents que el componen. Si la setmana passada va posar en marxa un
programa d’ajudes d’1,5 milions d’euros per a les famílies amb xiquets i xiquetes federats, l’objectiu ara és impulsar els equips de la Comunitat Valenciana que militen en les primeres o segones categories dels seus respectius esports. La quantia destinada serà també d’1,5 milions d’euros per a la temporada 2020-2021. En este nou programa, denominat Activa’t Equips, participen un total de 34 clubs diferents, sis dels quals doblen amb conjunts masculins i femenins. En total, Juan Roig destinarà del seu patrimoni personal 1,5 milions d’euros anuals durant els pròxims quatre anys amb dos objectius clars: 1. Evitar la fugida de talents. 2. Evitar la desaparició de clubs de nivell després de la previsible falta de patrocinis.

Requisits de l’ajuda

L’ajuda final assignada a cada club s’ha determinat a partir del pressupost total de cada club i d’una sèrie de paràmetres variables, com el nombre esportistes en la base, el nombre d’esportistes dels dos gèneres, la presència de valencians, o la captació de patrocinis privats, entre altres. A més, per a convertir-se en beneficiari d’esta nova línia d’ajudes, els equips havien de reunir dos requisits: 1) pertànyer a una federació de la Comunitat Valenciana que participa en algun dels programes que desenvolupa la Fundació Trinidad Alfonso; 2) formar part d’una competició composta, almenys, per 8 conjunts i el sistema de competició dels quals conste, com a mínim, de 14 jornades, una vegada tots els equips s’hagen enfrontat a doble volta. A més, el club ha de tindre identitat pròpia, és a dir, no ha de ser secció esportiva d’un club de futbol professional. Finalment, als clubs se’ls demana que difonguen la imatge de la Comunitat de l’Esport.

“Els equips són una part molt important de la Comunitat de l’Esport”

Pel que fa a les dades, per sexes, la distribució és de 24 equips masculins i 15 conjunts femenins, a més de dos mixtos (els de bàdminton). Pel que fa a la distribució geogràfica, 14 són de la província de València, 17 corresponen a la província d’Alacant i 11 a la de Castelló. A més, dels 41 equips, 14 estan en la categoria principal dels seus respectius esports i la resta, en la categoria de plata. Finalment, el nombre d’esports als quals pertanyen estos equips són huit: handbol, voleibol, rugbi, tenis de taula, patinatge, bàdminton, hoquei herba i waterpolo. “El programa naix amb la intenció de mitigar l’efecte de la greu crisi econòmica derivada de la pandèmia de la COVID-19 i evitar que, a causa de la crisi, els equips de la Comunitat Valenciana que militen en les dos primeres divisions nacionals perden potencial competitiu, siga per la fugida se’ls seus millors jugadors, o per la reducció d’ingressos publicitaris i de patrocini que es pot derivar de la crisi. Hem parlat amb tots, hem escoltat els seus arguments i necessitats, i hem tractat de buscar la fórmula per a salvaguardar la bona salut esportiva dels clubs i equips valencians. Han dedicat molt d’esforç estos anys per a afermar equips competitius per tal d’estar o lluitar per entrar en l’elit i pensàvem que la Fundació Trinidad Alfonso havia d’estar ací, ja que formen una part molt important de la Comunitat de l’Esport”, va explicar Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso. El president del Balonmano Benidorm, Javier Abínzano, es referia així al que suposa esta ajuda per al seu club: “Per a nosaltres, significa un suport molt important per a poder continuar creixent com a institució, tant en l’aspecte esportiu com en el social. L’aposta que fa la Fundació Trinidad Alfonso pel nostre esport serà fonamental per a la seua consolidació a la Comunitat Valenciana i a la ciutat de Benidorm, especialment en les etapes formatives. A més, ens dona més estabilitat en l’aspecte econòmic, i al mateix temps ho sentim com un reconeixement per a continuar esforçant-nos com a club i aconseguir noves metes. La humilitat, l’esforç i el treball és el que ens ha portat fins ací i seguirem en la mateixa línia, que també són els preceptes de la Fundació Trinidad Alfonso”.

Projecte #EActiVatSport

Este programa d’ajudes Activa’t Equips forma part del projecte global #EActiVatSport, impulsat per la Fundació Trinidad Alfonso i sufragat a través del patrimoni personal de Juan Roig. Se suma a l’anunciat la setmana passada, Activa’t Famílies, a través del qual s’injectaran 1,5 milions d’euros anualmés més per a ajudar les famílies amb xiquets i xiquetes federades que s’han vist afectades per la COVID-19. Tant Activa’t Equips com Activa’t Famílies se sumen a altres dos iniciatives que van ser anunciades durant la passada primavera: FER+ i augment d’ajudes en PAC CV i PAC CV+. A més, per davant venen dos importants esdeveniments esportius de primer nivell mundial: la Marató de València, reconvertida en prova elit, o la cita del pròxim 7 d’octubre a l’Estadi del Túria d’atletisme, en el qual Joshua Cheptegei buscarà el rècord del món de 10.000 metres en Valencia Ciudad del Running.