La Fundació Trinidad Alfonso invertix 1,5 milions d’euros per a ajudar els clubs amb categories base a pal·liar la crisi de la COVID-19

Setembre 28, 2020
Després de les ajudes a les famílies i als
equips de màxim nivell, la Fundació Trinidad Alfonso ha llançat un nou programa per a arribar directament als clubs de les tres províncies de la Comunitat Valenciana. L’objectiu és ajudar els clubs valencians a superar les dificultats que es puguen trobar amb motiu de la COVID-19 i, al seu torn, reforçar l’estructura del club. Les entitats participants en este programa, denominat Activa’t Clubs, rebran una ajuda basant-se en el nombre d’esportistes menors d’edat amb llicència en la federació. La quantia total destinada serà també d’1,5 milions d’euros per a la temporada 2020-2021, igual que en Activa’t Famílies i Activa’t Equips. Els clubs participants hauran de tindre categories base i estar dins d’alguna de les federacions esportives valencianes que participen en els programes de la Fundació Trinidad Alfonso: FER Futur, Esport a l’Escola +1 i Seleccions Autonòmiques Comunitat de l’Esport. Cada entitat rebrà 35 euros per cada menor d’edat federat, amb un màxim de 5.000 euros per club. En este nou programa participaran quasi 1.100 clubs diferents de tota la Comunitat Valenciana, que suposen, entre tots, més de 48.000 menors federats. A canvi de participar en el programa, les entitats esportives que reben esta ajuda es comprometen a no incrementar les quotes als menors d’edat en la temporada 2020-2021.

Sobre Activa’t Clubs

“Amb este programa tanquem el cercle. Ja havíem anunciat dos ajudes: una és directa a les famílies amb xiquets i xiquetes perquè puguen continuar fent esport; i una altra, enfocada als equips de màxim nivell d’estos clubs. Amb este tercer anunci arribem al nucli de la pròpia entitat amb l’objectiu de potenciar la seua estructura i mitigar els efectes de la greu crisi econòmica derivada de la pandèmia de la COVID-19. Hem tingut en compte el paràmetre dels menors d’edat federats, que és un tema que ens ajuda a dimensionar la seua capacitat. Amb esta ajuda, a més, aconseguim que, o no s’hagen de pujar les quotes dels menors, o que es puga enfortir l’estructura del club”, explica Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso. “Esta ajuda, i en general tot el que fa la Fundació amb esta campanya per a pal·liar els problemes de la pandèmia, és espectacular. En el nostre club teníem un problema econòmic molt important i vam arribar a un punt que no sabíem com podríem mantindre el planter d’esportistes. Esta ajuda de la Fundació Trinidad Alfonso ens ha salvat la temporada i li ho agraïm enormement”, explica Juan Carlos Gelde, president de la Unió Esportiva de Rugbi Moncada, un dels clubs que s’ha adherit a este programa d’ajudes.

Project #EActiVatSport

Este programa d’ajudes Activa’t Clubs forma part del projecte global #EActiVatSport, impulsat per la Fundació Trinidad Alfonso i sufragat a través del patrimoni personal de Juan Roig. Se suma als anunciats en les dos últimes setmanes: Activa’t Famílies, a través del qual s’injectaran 1,5 milions d’euros anuals més per a ajudar les famílies amb xiquets i xiquetes federades que s’han vist afectades per la COVID-19, i Activa’t Equips, que ajudarà els conjunts de la Comunitat Valenciana que militen en les dos màximes categories. Estos tres programes d’ajuda se sumen a dos iniciatives que van ser anunciades la primavera passada: FER + i l’augment de la inversió en el programa PAC CV i PAC CV +. A més, per davant venen dos importants esdeveniments esportius de primer nivell mundial: la Marató de València, reconvertida en prova elit, o la cita del pròxim 7 d’octubre a l’Estadi del Túria d’atletisme, en el qual Joshua Cheptegei buscarà el rècord del món de 10.000 metres en Valencia Ciudad del Running.