La Fundació Trinidad Alfonso confia de nou en la Mitja Marató València per continuar fomentant els valors d’esforç i superació.

Febrer 16, 2013

La XXIII Mitja Marató València, que se celebra el 20 d’octubre, comptarà de nou amb el suport de la Fundación Trinidad Alfonso.

Després dels èxits recollits en l’última edició, la Fundació continuarà sent la col·laboradora principal de la prova amb un doble objectiu: d’una banda, sumar esforços per a un esdeveniment que inspira els valors més nobles de l’esport, i, d’una altra, situar València —un dels circuits més ràpids i millors del món— en el mapa internacional de les carreres de fons.

Esta col·laboració s’emmarca dins d’una estratègia que té com a objectiu un ferm compromís amb les fites esportives valencianes que millor representen l’esperit de treball, esforç i superació, i es va iniciar l’any passat amb el patrocini de dos dels esdeveniments esportius més significatius de la ciutat de València: la Marató i la Mitja Marató, que van aconseguir reunir més de 25.000 corredors de tot el món.

El propòsit de la vinent Mitja Marató València Trinidad Alfonso és aconseguir una participació rècord de més de 10.000 corredors, amb un alt percentatge d’atletes de fora de la Comunitat Valenciana, amb la qual cosa se superarien els 9.600 participants que van eixir en la passada edició.

En l’àmbit estrictament competitiu, l’objectiu és superar la millor marca de mitja marató mai realitzada en sòl espanyol, que continua en possessió del tristament desaparegut Samuel Wanjiru. L’atleta kenyà, or olímpic en marató, va córrer els 21.097 metres de la prova de 2008 a Granollers en un temps de 59:26. Les marques aconseguides el 2012 a València van ser d’un nivell altíssim, ja que tres atletes van baixar de l’hora per primera vegada a Espanya. A més, el guanyador a la capital del Túria, Joel Kimurer, va obtindre de manera destacada la millor marca en territori nacional l’any 2012 en arribar a la meta amb un temps de 59:36.

En l’edició de 2012, la Fundació va dur a terme diverses accions socials que recompensaven l’esforç dels corredors. Amb l’acció «1 € per corredor» es van donar 8.449 euros a l’Associació Parkinson, import que correspon als corredors que van arribar a la meta. I amb una altra acció, denominada «Recicla el teu esforç», es va ajudar a conscienciar els corredors i la ciutadania de la importància d’una carrera sostenible i lliure de residus.

Cartel Media Maratón Valencia