La Fundació Trinidad Alfonso ajudarà 39 clubs de les dos màximes categories de la Comunitat Valenciana

Setembre 9, 2021

La Fundació Trinidad Alfonso continua implementant fórmules per a contribuir a la reactivació i a la recuperació dels diferents agents que componen l’ecosistema esportiu de la Comunitat Valenciana. Fa pocs dies es va tancar la segona convocatòria del programa Activa’t Equips amb l’objectiu d’impulsar clubs de la Comunitat Valenciana amb equips que militen en les primeres o segones categories dels seus respectius esports.

En este programa, que s’engloba dins del projecte global #EActivatSport, participen en esta edició un total de 39 clubs diferents, cinc més que l’any passat. En total, 1,4 milions d’euros anuals que destinarà Juan Roig del seu patrimoni personal perseguint els objectius següents:

1. Evitar la desaparició de clubs de nivell després de la previsible falta de patrocinis.
  2. Dotar els clubs de ferramentes que els permeten aconseguir més recursos amb l’objectiu de ser sostenibles econòmicament en el temps.
  3. Aconseguir representació d’equips de la Comunitat Valenciana en les principals lligues nacionals.

L’ajuda final assignada a cada club s’ha determinat a partir del pressupost total de cada club i d’una sèrie de paràmetres variables, com el nivell de lliga en el qual participen, el nombre esportistes en la base, el nombre d’esportistes dels dos gèneres, la presència de valencians, o la captació de patrocinis privats, entre altres. Onze dels 39 clubs militaran esta temporada en la màxima categoria del seu esport.

Estos equips pertanyen en total a set esports: bàsquet, handbol, voleibol, rugbi, patinatge, hoquei i waterpolo.

“El programa va nàixer fa un any amb la intenció de mitigar l’efecte de la greu crisi econòmica derivada de la pandèmia de la COVID-19 i evitar que, a causa de la crisi, els equips de la Comunitat Valenciana que militaven en les dos primeres divisions nacionals perderen potencial competitiu, siga per la fugida dels seus millors jugadors, o per la reducció d’ingressos publicitaris i de patrocini que es pot derivar de la crisi. Però el nostre president, Juan Roig, no volia que fora una ajuda puntual i aïllada, sinó que volia ajudar a construir una cosa més sòlida, i per això es preveia que esta acció es prolongara en el temps. Estem molt satisfets d’esta segona edició per l’augment tant de clubs com d’equips valencians en l’elit dels seus respectius esports. Esperem continuar creixent, escoltant els clubs i que estes ajudes finalistes siguen útils i ajuden a continuar construint la Comunitat de l’Esport que volem”, explica Juan Miguel Gómez, director de la Fundació Trinidad Alfonso.

Els clubs beneficiats agraïxen el suport de la Fundació Trinidad Alfonso

El president del Balonmano Elche, Juan José Ávila, es referia així al que suposa esta ajuda per al seu club: “Vull agrair el suport rebut des de la Fundació Trinidad Alfonso durant estos 2 anys tan difícils. La temporada anterior, quan va aparéixer la pandèmia, el club, igual que les empreses del nostre entorn, es va veure envoltat en una voràgine d’esdeveniments i dificultats econòmiques que va fer perillar la nostra continuïtat. Per sort, va sorgir la transcendental ajuda de la Fundació Trinidad Alfonso, que ens va permetre fer front als gastos d’una temporada molt atípica en la qual vam aconseguir el nostre major èxit esportiu en guanyar la Copa de S. M. La Reina, èxit que vam compartir amb la Fundació”.

Per al Club Voleibol València, en paraules del seu president, Hipólito García, “Iniciem una nova temporada en la màxima categoria masculina del voleibol nacional i en la segona divisió nacional amb el nostre equip femení, i ho fem per segona temporada comptant amb el suport de la Fundació Trinidad Alfonso. L’esport en general i el minoritari en particular sembla només visible quan s’aconseguixen èxits esportius i això només és possible quan es tenen els recursos necessaris per a aconseguir-los. La Fundació va ser la primera que ens va donar suport en el nostre treball quan estàvem germinant el projecte, que ara sembla que es fa realitat, i que sense la seua aposta s’hauria convertit en una quimera. Si hui podem lluitar amb els millors és sens dubte gràcies a la Fundació, que posa el nostre club i el nostre esport en el lloc que sempre he cregut que es mereix”.

Per la seua part, el president del Tau Castelló de Bàsquet, Luis García Sainz, que és un dels nous clubs que s’incorporen a este programa, va indicar que formar part d’Activa’t Equips “és fer un pas més, no sols en el creixement esportiu, sinó també en la parcel·la social, on pertànyer a la Comunitat de l’Esport és compartir valors amb altres disciplines esportives i altres clubs importants de la Comunitat Valenciana. Dins de l’objectiu de fomentar el bàsquet i inculcar els valors que representa, el fet de pertànyer al programa ens ha donat un impuls i la possibilitat d’arribar a més xiquets i jóvens de la província de Castelló”.