El millor tenis femení torna a València.

Maig 12, 2021

El Torneig BBVA Open Internacional de València, de la mà d’Anabel Medina, portarà el millor tenis femení a la capital del Túria a l’Sporting Club de Tenis del 12 al 19 de setembre. Amb uns premis de fins a 80.000 USD per als seus participants, es convertirà en el segon més important d’Espanya en l’apartat femení.

La Fundació Trinidad Alfonso s’ha sumat en esta edició a este torneig, que busca ser una referència en el món de la raqueta. “Un dels grans objectius de la Fundació i de la Comunitat de l’Esport és celebrar esdeveniments rellevants al nostre territori i este torneig de tenis n’és un exemple magnífic. Ens agrada embarcar-nos en projectes amb líders reconeguts, que ens inspiren confiança, i Anabel és un d’eixos exemples. Estem convençuts que serà un èxit i estem segurs que anirà creixent més en anys pròxims”, va explicar Juan Miguel Gómez, director de la Fundació que presidix Juan Roig.

Presentació del torneig

Tots els agents implicats en el certamen han estat presents en la roda de premsa de llançament, en la qual la tenista de Torrent s’ha mostrat “molt emocionada, la veritat. Quan fa sis anys vaig crear a València un torneig ITF femení ho vaig fer amb la idea que fora un projecte a llarg termini i hui es confirma este creixement. No puc estar més agraïda a BBVA, a les institucions i a tots els patrocinadors que no només es van sumar al torneig des dels inicis sinó que han continuat apostant pel creixement de l’esport femení a València. Les jugadores em transmeten constantment les seues ganes de tornar a la ciutat i estic convençuda que l’Sporting Club de Tenis València els encantarà”.

En la mateixa línia es va expressar Joaquín Ríos, CEO de Tennium, que va destacar la seua aposta “una vegada més pel futur del tenis femení. Després de firmar el nostre primer WTA a l’Argentina per a este 2021, no podríem estar més satisfets de sumar este segon torneig femení a la nostra llista de projectes en el món del tenis. Ens complau, a més, poder dur a terme eixe gran projecte de la mà d’Anabel Medina, una de les cares més rellevants del tenis femení a Espanya. Després de finalitzar el Trofeu Comte de Godó, preparar este nou BBVA Open Internacional de València suposa un desafiament que afrontem amb moltes ganes”.

L’Ajuntament de València ha sigut la primera institució pública a intervindre en la veu de la seua regidora d’Esports, Pilar Bernabé, que ha expressat la seua satisfacció “pel retorn d’una activitat d’este calibre a la ciutat, per l’aposta continuada dels seus promotors i per la promoció de l’esport femení”.

David Conde, director territorial est de BBVA, ha assenyalat que el projecte emprés amb Anabel “transcendix el que és purament esportiu i s’ha constituït des dels orígens alineat amb l’objectiu número 5 dels anomenats ODS, Objectius de Desenvolupament Sostenible. És un torneig concebut perquè les joves esportistes puguen competir en igualtat d’oportunitats que els homes, tinguen més visibilitat i —crec que és una cosa molt important— es convertisquen en referents per a altres joves i xiquetes”.

Des de l’Sporting Club de Tenis el seu president Antonio Asensio va destacar “la il·lusió amb la qual rebem la proposta de convertir-nos en la seu d’un certamen d’este nivell”, acompanyat en la seua intervenció pel membre de la nova junta directiva entrant i de la Federació Valenciana de Tenis, José Ferrer.

Els últims discursos institucionals han sigut a càrrec de la Diputació de València i la Generalitat Valenciana. El diputat d’Esports Andrés Campos va lloar “el fet que sembla normal, però no ho és encara, de presentar al maig un esdeveniment esportiu d’este calibre de cara a setembre”, mentre el director general d’Esport, Josep Miquel Moya, va emfatitzar “el caràcter transversal d’este torneig, que dona suport no només al tenis d’elit sinó el de base i l’adaptat”.