La Fundació Trinidad Alfonso, nou Soci Institucional de la FEB

Abril 22, 2021

La Federació Espanyola de Bàsquet continua sumant suports amb el nomenament de la Fundació Trinidad Alfonso com a Soci Institucional. L’acord ha sigut rubricat este dijous a la seu de la Fundació Trinidad Alfonso a València. L’acte ha comptat, entre altres, amb la presència de Jorge Garbajosa, president de la FEB; Óscar Graefenhain, director general de la FEB; i Juan Miguel Gómez, director de la Fundació Trinidad Alfonso.

Amb esta incorporació, la FEB valora, reconeix i agraïx la labor de la Fundació Trinidad Alfonso a l’hora d’impulsar i promocionar en la nostra societat els valors que transmet la pràctica esportiva. El Consell Superior d’Esports i el Programa Univers Dona Bàsquet són els altres dos Socis Institucionals de la Federació.

L’estreta relació entre la FEB i la Fundació Trinidad Alfonso es remunta a 2015, any en què es va posar en marxa l’ACTIBASKET, iniciativa que des de llavors ha fomentat i activat la pràctica del bàsquet en col·legis amb escassos recursos. La implicació de la Fundació Trinidad Alfonso va tindre un paper actiu en la concessió a la ciutat de València de l’Eurobasket Femení 2021, torneig que tindrà lloc entre els pròxims 17 i 27 de juny i del qual l’FTA exercix també d’Event Sponsor.

A més d’haver compartit estos projectes de manera conjunta, sobren els motius per a reconéixer la Fundació Trinidad Alfonso com a Soci Institucional, ja que compartix amb la FEB uns mateixos valors que transcendixen l’esport i transmeten a la societat la Cultura de l’Esforç que la Fundació Trinidad Alfonso té com a bandera. Les dos institucions compartixen la seua il·lusió per construir de cara al futur sense oblidar el present; insistint especialment a continuar impulsant el bàsquet femení.

Jorge Garbajosa: “Este nomenament és el fruit d’una visió compartida de l’esport”

Per al president de la FEB, Jorge Garbajosa, “hui posem en marxa una cosa que no s’ha fet mai, però que ens fa molta il·lusió fer. Tenim l’honor de presentar la Fundació Trinidad Alfonso com a Soci Institucional, un rang en el qual només està una altra institució, el Consell Superior d’Esports. Este nomenament és el fruit d’una col·laboració de molts anys, d’una visió compartida de l’esport, de l’esport femení, dels grans esdeveniments i també dels campionats de formació. Tenim a prop un Eurobasket este estiu que ens desafia i ompli d’il·lusió, acollirem l’any que ve el Mundial U-17 Masculí de 2022, i ens agrada tindre este reconeixement amb Fundació com a agraïment per la seua aposta per nosaltres, però també per la resta de l’esport espanyol. Agraïsc a Juan Miguel Gómez el seu suport durant este temps, i vull reconéixer la labor de qui ha sigut fins ara directora, Elena Tejedor.

Juan Miguel Gómez: “Un reconeixement de passat, present i futur”

Juan Miguel Gómez, director de la Fundació Trinidad Alfonso, ha destacat que: “Ens convideu a formar part d’un club molt selecte, i vull destacar que açò no és un acord econòmic, sinó un reconeixement de passat, present i futur. Hem posat en marxa molts projectes junts perquè compartim una mateixa visió de treballar. Està a prop l’Eurobasket, que volem que tinga el màxim públic possible que permeta la situació epidemiològica, perquè és important que el públic ens acompanye i ens faça costat. El lema amb el qual se signa este conveni, ‘Que continue el partit. Estem en el primer quart’, no pot ser més encertat”.

Sobre la Fundació Trinidad Alfonso

La Fundació Trinidad Alfonso impulsa anualment prop de mig centenar de projectes (o hi col·labora), entre els quals destaquen la Marató i la Mitja Marató València, el Projecte FER (programa d’ajudes a esportistes valencians en el seu camí als Jocs Olímpics) o les iniciatives dirigides a inculcar els valors de l’esport a les escoles. A més, la Fundació ha vertebrat la seua activitat d’un cap a l’altre de la Comunitat Valenciana en diferents projectes per a potenciar l’esport turístic a través de diferents iniciatives. A més, impulsa la marca Comunitat de l’Esport, que pretén posicionar la Comunitat Valenciana com un referent nacional i internacional, a més d’ordenar l’esport que es practica i organitza a les tres províncies.

Sobre la Federació Espanyola de Bàsquet (FEB)

Des que es va fundar en 1923, la FEB és l’organisme oficial encarregat de gestionar el desenvolupament i la pràctica del bàsquet a Espanya. A través de la seua Assemblea —formada per més de 100 membres que representen tots els col·lectius del bàsquet espanyol—, s’integren en esta des de les federacions autonòmiques i la Liga ACB fins als clubs de base, passant per les seleccions nacionals. Amb un pressupost pròxim als 19 milions d’euros i un percentatge d’ingressos propis del 86,5 %, la FEB compta amb prop de 900.000 seguidors en xarxes socials i és el país europeu que més esdeveniments internacionals ha acollit relacionats amb el món del bàsquet en l’última dècada.