El COE i la Fundació Trinidad Alfonso posen en marxa el programa “FER Play”

Octubre 16, 2014
  • Compta amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, i el programa traslladarà els valors del moviment olímpic a 24 centres escolars de la Comunitat Valenciana.
  • Dirigiran les xarrades els esportistes olímpics Ana Carrascosa (judoka) i Javier García (tirador d’esgrima), i estaran acompanyats de diferents integrants del Projecte FER.

València, 14 d’octubre de 2014. El Comité Olímpic Espanyol i la Fundació Trinidad Alfonso han posat en marxa el programa “Tots Olímpics / FER Play”, fruit de l’acord entre les dos entitats el passat mes de març. Esta iniciativa naix com a adaptació a la Comunitat Valenciana del programa “Tots Olímpics” que ja treballava el COE a la Comunitat de Madrid estos últims anys. Amb esta aliança, centenars de xiquets i xiquetes de la Comunitat es podran beneficiar d’este programa.

FER Play Baja

“Tots Olímpics / FER Play” consistix en una presentació didàctica dirigida a alumnes de Primària que fan dos esportistes d’alt nivell per a fer un recorregut per diferents aspectes del moviment olímpic, així com els seus valors, la seua història, les disciplines esportives que el componen, les institucions que el formen i la seua repercussió en la societat.

Esta iniciativa compta amb el suport de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, amb la qual la Fundació Trinidad Alfonso va aconseguir un acord per a traslladar als jóvens de la Comunitat els valors de l’esforç i la superació. La Conselleria s’encarrega de la selecció de centres dins dels centres educatius promotors de l’Activitat Física i l’Esport que impartixen Educació Primària.

Els esportistes seleccionats per a dirigir este projecte són la judoca Ana Carrascosa i el tirador d’esgrima Javier García. Ells seran els protagonistes de la primera part de cada jornada i parlaran del moviment olímpic i els seus valors.

Col·laboració del Projecte FER

En una segona part, un esportista del Projecte FER (Foment d’Esportistes amb Reptes) contarà la seua experiència esportiva i farà alguna demostració pràctica, en la qual participaran diferents integrants del projecte impulsat per la Fundació Trinidad Alfonso, com ara Concha Montaner, Anna Sanchis, Ricardo Ten, Mónica Merenciano, Rafa Andarias o Paula Soria, entre altres.

Este mateix matí ha tingut lloc la primera de les 24 jornades que ja estan confirmades. Serà a Elx i els protagonistes FER han sigut els taekwondistes Raúl i Rubén Martínez.