Celebració del Dia Olímpic

La Comunitat Valenciana acull la celebració del Dia Olímpic per a commemorar la creació del Comité Olímpic Internacional i el renaixement dels Jocs Olímpics Moderns en 1896. Este 2019 és la localitat alacantina de La Vila Joiosa la que es convertirà el pròxim 8 de juny en una ciutat olímpica durant unes hores, a l’albergar un esdeveniment que es desenrotlla tots els anys en més de 160 països de tot el món.

Es tracta del quint any consecutiu que se celebra en la Comunitat Valenciana, gràcies a la col·laboració del Comité Olímpic Espanyol i la Fundació Trinidad Alfonso junt amb els ajuntaments de L’Eliana (2015) , Castelló de la Plana (2016), La Nucia (2017) i Gandia (2018) , localitats que van acollir anteriorment esta celebració mundial.

En la passada edició, celebrada el 2 de juny a Gandia, la Fundació Trinidad Alfonso, el Comité Olímpic Espanyol i l’Ajuntament de Gandia van unir les seues forces per a convertir les instal·lacions de la localitat en una jornada festiva, amb un important component familiar, que va reunir uns 5.000 xiquets, xiquetes i joves. Tots els presents van gaudir d’un dia de diversió, esport, amistat i convivència.