Celebració del Dia Olímpic

La Comunitat Valenciana acull la celebració del Dia Olímpic per a commemorar la creació del Comité Olímpic Internacional y el renaixement dels Jocs Olímpics Moderns en 1896. En 2015 va ser l’Eliana; en 2016, Castelló de la Plana; en 2017, la localitat alacantina de la Nucia, i en 2018 Gandia es va convertir durant unes hores en una ciutat olímpica en albergar un esdeveniment que es desenvolupa tots els anys en més de 160 països de tot el món.

En la passada edició, celebrada el 2 de juny a Gandia, la Fundació Trinidad Alfonso, el Comité Olímpic Espanyol i l’Ajuntament de Gandia van unir les seues forces per a convertir les instal·lacions de la localitat en una jornada festiva, amb un important component familiar, que va reunir uns 5.000 xiquets, xiquetes i joves. Tots els presents van gaudir d’un dia de diversió, esport, amistat i convivència.

La jornada es va obrir amb una desfilada inaugural, a l’estil dels Jocs Olímpics. Este acte simbòlic va ser presidit per Alejandro Blanco, president del Comité Olímpic Espanyol; Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, i Lydia Morant, regidora d’Esports de Gandia. Al llarg del matí, prop de 5.000 xiquets, xiquetes i joves es van acostar a les instal·lacions esportives per a practicar fins a 25 especialitats esportives, coordinades per un total de 137 monitors. A més, el Dia Olímpic va comptar amb la presència de dotze esportistes olímpics de diverses i variades disciplines que van participar en estes activitats.