La Fundació Trinidad Alfonso va activar l”Euro solidari’ i el ‘Recicla el teu esforç’ a Santa Pola

Gener 16, 2014

La Fundació Trinidad Alfonso, principal col·laboradora de la Mitja Marató de Santa Pola, “ha millorat la forma organitzativa i ha proporcionat una visió diferent que ens ha vingut bé internament”, en paraules de Roque Alemany, president del Club d’Atletisme de la localitat.

Santa-Pola-presen_1601

En roda de premsa a la qual van acudir Alemany; Pedro Cerdán, secretari del Club d’Atletisme; Miguel Zaragoza, alcalde de Santa Pola; Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, i els regidors de Turisme i Esports, Loreto Serrano i Fran Martín, tots van coincidir a valorar l’esforç de les institucions que representen, sense el qual esta prova no podria ser possible. Una idea que va remarcar Zaragoza quan va afirmar que “el més important és la implicació del club amb la seua qualitat i calidesa en el servici i de la Fundació Trinidad Alfonso, que fa que esta prova siga una realitat i una targeta de presentació internacional”.

En este sentit, Fran Martín, regidor d’Esports, va destacar la labor dels servicis de l’Ajuntament, com ara Servicis Generals, Electricitat, Jardineria, Policia Local, Protecció Civil, etc.

Fa més d’un any va començar la col·laboració entre el Club d’Atletisme i la Fundació Trinidad Alfonso. La directora de la Fundació va recordar com la passada edició van tindre l’oportunitat de conéixer la prova i “vam percebre unes vibracions especials en cada racó de la població, on es respira treball, esforç i il·lusió, valors que compartim plenament des de la Fundació”. A més, Tejedor va destacar la importància que esta prova té per a la Fundació Trinidad Alfonso, ja que “és la primera col·laboració que vam dur a terme a la província d’Alacant”.

Una història d’objectius aconseguits

Durant esta etapa de col·laboració, el Club d’Atletisme i la Fundació Trinidad Alfonso es van marcar determinats objectius, els quals s’han acomplit. El primer va ser augmentar el nombre de corredors. “Hem hagut de tancar amb 9.300 i encara continuen telefonant interessats per a inscriure’s a la prova”, declara Alemany.

Un segon objectiu aconseguit gràcies a esta col·laboració ha sigut “donar qualitat a la prova amb repercussió nacional i internacional”. Referent a això, ja està confirmada la participació d’atletes d’elit reconeguts a escala internacional “que corren per davall de l’hora, la qual cosa farà que la de Santa Pola siga la segona o tercera prova més ràpida d’Espanya i ajudarà a aconseguir la medalla de bronze de la IAAF”, segons Alemany.

Des de la Fundació duran a terme dos accions noves, tal com va explicar Tejedor. La primera, anomenada “Recicla el teu esforç”, consistirà a instal·lar punts de recollida de residus ambientats amb animació amb l’objectiu de “minimitzar l’impacte ambiental de la prova”. Per mitjà de la segona acció, d’estil social, “Euro solidari”, la Fundació Trinidad Alfonso, donarà un euro per cada corredor. L’import es repartirà entre tres associacions locals: l’Associació de Discapacitats de Santa Pola, l’Associació Colibrí d’Esclerosi Múltiple i l’Associació d’Alzheimer.

Una inversió rendible

Loreto Serrano, edil de Turisme, va titlar d’”encert” l’aposta que es va fer fa dos anys per a fomentar el turisme esportiu perquè, en part, “ha ajudat a fer que la Mitja siga el que és”. També va destacar que la inversió en infraestructures ha possibilitat un estalvi monetari per a les arques municipals.

La Mitja s’envolta de diversos actes paral·lels. La Minimarató infantil, que tindrà lloc dissabte a les 16.00 hores des de l’avinguda Pérez Ojeda, ha aconseguit 1.300 xiquets inscrits a cost zero. Com a activitat complementària, Pola Nens organitzarà eixa mateixa vesprada una visita infantil als museus de Santa Pola.

Rècord i reptes

Pedro Cerdán, secretari del Club d’Atletisme, va proporcionar les dades numèriques: 9.300 inscrits, 1.350 dels quals són dones, és la dada definitiva que tanca un rècord de participació. Del total, 5.000 procedixen de la província d’Alacant, dels quals, 1.300 són d’Elx i 300 de Santa Pola, de manera que creix la implicació de corredors locals. El gros de corredors d’altres províncies es desglossa de la manera següent: 850 de València, 1.700 de Múrcia, 650 d’Albacete i 400 de Madrid.

El repte per a pròximes edicions, en paraules de Cerdán, és “augmentar la participació de corredors populars estrangers. Tenim 150 persones inscrites d’altres nacionalitats, 50 dels quals 50 són anglesos, però volem incrementar esta quantitat amb vista a edicions venidores”.