Juan Roig va invertir quasi 20 milions d’euros en esport a la Comunitat

Maig 3, 2017

Juntament amb la presentació del Projecte FER, la Fundació Trinidad Alfonso va presentar també la seua Memòria de resultats de l’any 2016, i també la inversió del seu únic mecenes i president. D’estes memòries es desprén que Juan Roig ha invertit 8 milions d’euros en la Fundació per a impulsar el mig centenar de projectes que s’han desenvolupat l’any 2016.

No obstant això, esta xifra és només una part del que aporta Juan Roig a l’esport de la Comunitat Valenciana. En total, la inversió és de quasi 20 milions d’euros en esport l’any 2016. A estos 8 milions d’euros que ha rebut la Fundació cal sumar dos partides més: d’una banda, al Valencia Basket Club, al pressupost del qual va sumar 7,5 milions d’euros; d’altra banda; Juan Roig va destinar l’any passat 4 milions d’euros per a l’inici de la construcció de l’Alqueria del Basket, la infraestructura més important de bàsquet base d’Europa i que estarà acabada a finals de 2017 (la inversió total d’esta infraestructura és de 18 milions d’euros (més IVA).

Els 8 milions d’euros que ha invertit en la Fundació Trinidad Alfonso s’han destinat a prop de mig centenar de projectes, entre els quals destaquen la Marató i Mitja Marató de València, a més del Projecte FER. A més, la Fundació ha vertebrat la seua activitat d’un cap a l’altre de la Comunitat Valenciana en diferents projectes que l’han ajudat a complir els quatre objectius fundacionals, que són els d’Universalitzar, Desenvolupar, Prescriure i Atraure l’Esforç en les tres províncies.

Destaca també la seua labor per a potenciar l’esport turístic a través de la iniciativa Programa de Suport a Competicions, que ha acostat a la Comunitat més de 20 campionats oficials dels més variats esports i disciplines. O el treball per acostar l’esport als més xicotets amb iniciatives com l’Esforç Compta i Descompta, la Marató al Col·le, FER Play o l’impuls de la celebració del Dia Mundial de l’Activitat Física i l’Esport en quasi 100 col·legis.