El projecte FER obri la convocatòria de sol·licituds per al 2014

Setembre 27, 2013
  • El projecte FER, impulsat per Juan Roig a través de la Fundació Trinidad Alfonso, té com a objectiu donar suport als esportistes de la Comunitat Valenciana reconeixent el seu esforç constant.
  • Respecte a 2013, s’augmenta la quantia de les ajudes fins als 500.000 euros, amb la vista posada en els Jocs Olímpics i Paralímpics de Rio 2016.

La Fundació Trinidad Alfonso, confirmant la seua aposta pel suport i el reconeixement dels esportistes valencians, ha obert hui la sol·licitud d’inscripcions per a la segona edició del projecte FER (Foment Esportistes amb Reptes). L’objectiu, igual que en la primera edició, és reconéixer i recompensar l’esforç en l’esport i, més concretament, l’esforç dedicat pels esportistes vinculats amb la Comunitat Valenciana.

Impulsat per Juan Roig, el projecte FER va arrancar fa tres mesos incorporant un total de 17 esportistes i tres clubs valencians. El nou FER 2014 comptarà amb eixos mateixos esportistes i obri les portes a tots aquells esportistes que l’any 2013 hagen aconseguit un rendiment esportiu important.

Les ajudes estan dirigides al foment i suport d’aquelles modalitats esportives que formen part del programa oficial dels Jocs Olímpics o Paralímpics de Rio de Janeiro 2016. A l’efecte de seleccionar els esportistes, es crearà una comissió tècnica avaluadora, els integrants de la qual es coneixeran entre novembre i desembre.

La principal novetat en esta edició és l’augment de la quantia econòmica que percebran els esportistes, a causa de la proximitat dels pròxims jocs olímpics i la major necessitat de dedicació a la pràctica esportiva. En total es destinaran 500.000 euros, més del doble que en la passada edició.

Per nivells, que continuaran sent els mateixos, les quantitats es distribuiran de la manera següent: els esportistes del grup Elit, on es troben aquells esportistes que hagen obtingut importants èxits internacionals en 2013, percebran 12.000 euros. Per als englobats en la denominació En potència, aquells que estan a punt de donar el salt a l’elit, la quantitat és de 6.000 euros, i, finalment, per a la categoria Viver, que aglutina els que han començat a despuntar en categories inferiors, es destinaran 900 euros per cada esportista fins a un total de 30 seleccionats.

L’altra gran novetat és que, si en la primera edició només van entrar en el projecte esportistes de disciplines individuals, en este FER 2014 tindran cabuda esportistes valencians que formen part d’un equip.

El projecte FER té una clara vocació valenciana, però no es deixa fora aquells que han nascut fora de la Comunitat Valenciana però han crescut esportivament en la Comunitat.

Aquells esportistes que vullguen entrar a formar part del projecte FER 2014 tenen des de hui fins al 31 de desembre per a presentar la seua sol·licitud, que es pot trobar en la pàgina web www.proyectofer.es, en l’apartat “Convocatòria”.

La Fundació Trinidad Alfonso, amb l’esport

La Fundació Trinidad Alfonso és una entitat sense ànim de lucre que té com a objecte la preservació, el foment, la formació i pràctica de l’esport en general. Fins a hui, les seues accions han estat encaminades a l’impuls d’iniciatives relacionades amb les carreres populars i grans esdeveniments atlètics, com ara la Marató de València i la Mitja Marató, a la qual ha aportat fins i tot el nom, ja que es denomina “Mitja Marató València Trinidad Alfonso”, a més de col·laborar en altres carreres populars.

A més, en la línia de foment de la cultura de l’esforç i de l’esport base, la fundació va arribar a un acord amb la firma esportiva Luanvi per a estalviar 300.000 euros a les famílies dels xiquets i jóvens de la Comunitat Valenciana que juguen a bàsquet.