Castelló serà la seu espanyola del Dia Olímpic 2016

Maig 17, 2016

Castelló ha sigut l’elegida pel Comité Olímpic Espanyol (COE) com a seu per a acollir la celebració del Dia Olímpic, que tindrà lloc el pròxim mes de juny. Una important jornada en què l’esport de Castelló es convertirà en el centre de l’esport olímpic a nivell nacional.

Aquest és el segon any consecutiu en què el Dia Olímpic se celebrarà a la Comunitat Valenciana gràcies a l’acord a quatre bandes entre el Comité Olímpic Espanyol, l’Ajuntament de Castelló, la Universitat Jaume I de Castelló i la Fundació Trinidad Alfonso.

El Dia Olímpic tindrà lloc l’11 de juny i se celebrarà a les instal·lacions de la Universitat Jaume I. La intenció és que estiguen representades la gran majoria de modalitats esportives, en un programa d’activitats dirigit a totes les edats i amb un important component familiar, que comptarà amb la col·laboració de la gran majoria de clubs esportius de la ciutat.

El plantejament de les activitats serà participatiu, de manera que els assistents puguen practicar la majoria de modalitats i activitats que s’hi organitzen. L’objectiu és convertir les instal·lacions de l’UJI en la seu d’una gran matinal d’activitat física i esportiva amb l’objectiu inicial d’arribar als deu mil participants.

El Dia Olímpic és una celebració, a escala mundial, en la qual es commemora la fundació del Moviment Olímpic Modern l’any 1894 i que es caracteritza per ser oberta a tot el públic, amb activitats de participació per a la família i exhibicions de diferents esports olímpics a càrrec del COE. A fi de promoure els valors olímpics com el joc net, la camaraderia, el respecte i l’esperit esportiu, el Comité Olímpic Internacional, en col·laboració amb els comités nacionals, organitza anualment esta jornada d’esport.

El Dia Olímpic se celebra, en l’actualitat, en més de 160 països amb un esdeveniment en què participen més de 4 milions de persones de tot el món.