En la vida, per a poder rebre, primer has de donar

Infraestructures

El Circuit 5K, impulsat per la Fundació Trinidad Alfonso, ja és una realitat. En total, 5.731 metres de traçat específic per al corredor, amb una superfície avalada per l’Institut de Biomecànica de València per a suavitzar els impactes de la carrera que, des de la setmana passada, ja és utilitzat pels corredors en el seu traçat complet, des del pont Nou d’Octubre (al costat del parc de Capçalera) fins al parc Gulliver. La infraestructura té un cost de dos milions d’euros, que assumix totalment la Fundació Trinidad Alfonso. En les últimes setmanes s’ha acabat de col·locar la senyalística i serà esta nit, amb l’encesa de la senyalització lumínica, quan es podrà dir que el Circuit 5K està completament acabat.

PRES CIRCUITO 5K016

El 9 de septiembre de 2015 es va presentar oficialment davant representants del món del running valencià.

El president de la Fundació, Juan Roig, va explicar els motius que l’han portat a impulsar el Circuit 5K: “Des de la Fundació Trinidad Alfonso tenim la missió d’irradiar la Cultura de l’Esforç a través de l’esport. Què millor que el running, un esport en què prima l’esforç, on l’objectiu és poder guanyar al altres si corres més que ells o superar la teua pròpia marca?”. Roig confia que esta infraestructura “ajude a convertir València en la capital mundial del running, junt amb el gran treball que s’està fent en la Marató, la Mitja Marató i la resta de carreres de la ciutat. Ser la capital del running mundial ens servirà perquè vinguen molts turistes esportius, la qual cosa crearà salut, riquesa i espectacularitat”.

La Fundació Trinidad Alfonso s’encarrega, a més del cost de la construcció, del cost de manteniment durant els pròxims deu anys: “La nostra responsabilitat com a Fundació a partir d’ara és que sempre estiga com el primer dia. Ajudem entre tots els valencians i els visitants a fer un bon ús del circuit”, ha explicat Juan Roig.

Més información d’aquest projecte en: http://www.valenciaciudaddelrunning.com/ciudad/circuit-5k/