En la vida, per a poder rebre, primer has de donar

Dia Olímpic

Per segon any consecutiu (el 2015 va ser a l’Eliana), la Comunitat Valenciana va albergar la celebració del Dia Olímpic. El passat 11 de juny, Castelló de la Plana es va convertir, durant unes hores, en una ciutat olímpica en acollir un esdeveniment que es desenrotlla anualment en més de 160 països de tot el món, sempre durant el mes de juny. L’esdeveniment commemora la creació del Comitè Olímpic Internacional i el renaixement dels Jocs Olímpics Moderns el 1986.

La Fundación Trinidad Alfonso, el Comitè Olímpic Espanyol, l’Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I de la capital de la Plana van unir les seues forces per a convertir les instal·lacions de la Universitat castellonenca en una jornada festiva, amb un important component familiar, que va reunir uns 5.000 participants. Tots els presents, joves en la seva gran majoria, van gaudir d’un dia de diversió, esport, amistat i convivència. I van poder participar de fins a 37 activitats lúdiques i esportives en les quals es van difondre valors tan importants com l’esforç, la constància, el respecte o la companyonia.

La jornada va simbolitzar a la perfecció una cerimònia inaugural d’uns Jocs Olímpics. L’Àgora de la Universitat Jaume I de Castelló va albergar la cerimònia inaugural, en què van participar esportistes amb experiència olímpica com els futbolistes Enrique Saura i Gaizka Mendieta, les jugadora d’handbol Natalia Morskova i Montse Puche, i la judoka alacantina Isabel Fernández, bronze a Atlanta 96 i or a Sydney 2000, i que va ser la portadora de la torxa olímpica. Un dels moments més emotius va arribar amb la hissada de la bandera dels cinc cèrcols. L’acte va comptar també amb una representació d’esportistes del Projecte FER.