En la vida, per a poder rebre, primer has de donar

UniEsport

Projecte impulsat durant l’any 2016. Set universitats valencianes, pertanyents a la Comissió Autonòmica de l’Esport Universitari, i la Fundación Trinidad Alfonso van signar un conveni de col·laboració per a la promoció de l’esport universitari. Este acord va suposar el naixement del programa Uniesport, que persegueix impulsar projectes conjunts relacionats amb l’exercici físic, contribuir al desenrotllament de l’esport universitari en tots els seus àmbits, conscienciar els esportistes i estudiants de compaginar les dos activitats, així com irradiar els valors de la Cultura l’Esforç que promou la Fundación Trinidad Alfonso.

Les set universitats signants del conveni amb la Fundació Trinidad Alfonso són les següents:

La presentació d’este acord es va celebrar el 3 de maig de 2016 a les instal·lacions d’EDEM, a la Marina Reial Joan Carles I. L’acte va comptar amb la presència d’Hortensia Roig, secretària general d’EDEM, dels rectors de les set universitats valencianes i de la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor, qui va mostrar “el seu convenciment que la iniciativa constituirà un gran èxit” i va afegir que este acord “representa la culminació d’un objectiu al qual aspiràvem fa temps, embarcar-nos en un projecte molt il·lusionant amb les universitats de la Comunitat “.

L’acord contempla diferents línies d’actuació, com la conciliació de l’esport i els estudis universitaris per integrants del Projecte FER, la creació dels “Premis Fundación Trinidad Alfonso” per a esportistes universitaris amb brillants expedients, l’impuls i la creació d’un pla de competicions en l’àmbit universitari recolzat i sufragat per la Fundación, el foment de la pràctica esportiva entre els estudiants de totes les Facultats de la Comunitat Valenciana, una acció concreta que es plasmarà el 6 abril 2017 amb motiu del Dia Internacional de l’Activitat Física , o l’establiment d’un programa de voluntariat perquè els estudiants universitaris valencians s’impliquen i col·laboren en els diferents esdeveniments impulsats per la Fundación Trinidad Alfonso.