En la vida, per a poder rebre, primer has de donar

L’esforç compta i descompta

En 2016, la iniciativa “L’esforç compte i descompta”, impulsada per la marca esportiva Luanvi i la Fundación Trinidad Alfonso, va complir la seua tercera edició. Es tracta d’un projecte que permet equipar els joves esportistes de la Comunitat Valenciana que practiquen el bàsquet. Gràcies a este programa, les dos entitats recompensen l’esforç de les famílies i assumixen el 50% del cost dels equipatges. Tots els clubs i centres educatius que es beneficien d’esta iniciativa lluiran a la part davantera de la samarreta el lema Cultura de l’Esforç.

La rúbrica d’or al passat curs es va posar el 1 d’abril de 2016. Amb la col·laboració del València Basket, es va celebrar un torneig 3×3 de bàsquet al costat del pavelló de la Font de Sant Lluís. La competició es va desenvolupar durant tot el matí d’este divendres 1 d’abril i es va desdoblar en tres categories: benjamí, aleví i infantil. En total van participar prop de 300 xiquets i xiquetes, que van representar a 74 equips. El final de la jornada va resultar especialment emocionant per a tots els joves jugadors, que van compartir uns minuts i la tradicional foto de família amb els integrants de la primera plantilla del Valencia Basket.

En els tres anys d’existència d’este projecte s’han beneficiat ja més de 17.620 joves i compta amb l’adhesió de 286 clubs o escoles de tota la Comunitat Valenciana. De cara a la quarta edició, posada en marxa a la segona meitat de 2016, la gran novetat de la iniciativa és la incorporació d’un segon esport, l’handbol.