En la vida, per a poder rebre, primer has de donar

Actibasket

L’any 2016 va acollir la segona edició de Actibasket, un programa promogut per la Fundación Trinidad Alfonso i la Federació Espanyola de Bàsquet, en col·laboració amb la Federació de Bàsquet de la Comunitat Valenciana i Valencia Basket. L’objectiu de la iniciativa passa per la promoció en l’àmbit escolar de la pràctica del bàsquet en col·legis amb escassos recursos i equipament esportiu. El projecte arriba a un màxim de 100 centres educatius públics a l’any dels més de 1.000 col·legis públics i concertats que imparteixen Primària a la Comunitat Valenciana i, de forma especial, a aquells que disposen de recursos materials limitats.

De totes les inscripcions rebudes, es van premiar les primeres 100 que es van registrar al web de la iniciativa, www.actibasket.com, amb un pack de material bàsic format per pilotes de bàsquet i altres elements complementaris.

Amb posterioritat, els centres educatius inscrits van passar a formar part d’un concurs basat en la presentació d’un vídeo i un mural per optar al premi especial: 2 cistelles adaptables per a la pràctica del minibàsquet, la visita de representants del bàsquet espanyol, fonamentalment exjugadors , així com l’opció d’estar present al pavelló de la Font de Sant Lluís per assistir a algun partit del València Basket.

Este premi va ser concedit als 18 centres educatius que van resultar guanyadors del concurs per a l’elaboració del vídeo i mural. A més, esta segona edició de Actibasket va tenir un component solidari ja que va donar l’oportunitat a tots els centres educatius inscrits d’apadrinar una una Associació, una ONG o una Fundació.