Estendre la pràctica de l’esport entre les persones amb discapacitat

Incrementar i estendre la pràctica de l’esport entre les persones amb discapacitat a la Comunitat Valenciana és l’ambiciós objectiu de “Relleu Paralímpic”, un programa posat en marxa en 2017 per la Fundació Trinidad Alfonso i el Comité Paralímpic Espanyol.

Amb la col·laboració de la Federació d’Esports Adaptats de la Comunitat Valenciana (FESA), el Comité de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI CV) i les federacions esportives autonòmiques amb modalitats paralímpiques, la iniciativa pretén donar a conéixer a les persones amb qualsevol tipus de discapacitat les diferents modalitats que poden practicar.

Durant 2019, es van desenvolupar més de 40 activitats, entre clinics i tallers complementaris, que van permetre arribar a més nuclis de persones amb discapacitat. A més, com a novetat respecte a altres edicions, es van posar en marxa dos cursos de formació per a tècnics, un de boccia i un altre d’atletisme paralímpic.