Estendre la pràctica de l’esport entre les persones amb discapacitat

Incrementar i estendre la pràctica de l’esport entre les persones amb discapacitat a la Comunitat Valenciana és l’ambiciós objectiu de “Relleu Paralímpic”, un programa posat en marxa en 2017 per la Fundació Trinidad Alfonso i el Comité Paralímpic Espanyol.

Amb la col·laboració de la Federació d’Esports Adaptats de la Comunitat Valenciana (FESA), el Comité de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI CV) i les federacions esportives autonòmiques amb modalitats paralímpiques, la iniciativa pretén donar a conéixer a les persones amb qualsevol tipus de discapacitat les diferents modalitats que poden practicar.

Judo, rem, tenis de taula, tir amb arc, atletisme, boccia, parabàdminton, rugbi o natació van ser alguns dels esports que van centrar la programació en 2018. En total, es van organitzar 25 clinics. Durant el passat exercici, la iniciativa va transcendir les tres capitals de província de la Comunitat i va arribar a altres localitats com Torrevieja, Almassora, Ontinyent, La vila joiosa, Aspe, Calp, Gandia, Altea, Elda, Xàtiva, Sagunt, Santa Pola i Almoradí. Un 16% del total dels participants en estes jornades van començar a fer esport amb assiduïtat gràcies a l’impuls de “Relleu Paralímpic”.