Estendre la pràctica de l’esport entre les persones amb discapacitat

Incrementar i estendre la pràctica de l’esport entre les persones amb discapacitat a la Comunitat Valenciana és l’ambiciós objectiu de “Relleu Paralímpic”, un programa posat en marxa en 2017 per la Fundació Trinidad Alfonso i el Comité Paralímpic Espanyol.

Amb la col·laboració de la Federació d’Esports Adaptats de la Comunitat Valenciana (FESA), el Comité de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI CV) i les federacions esportives autonòmiques amb modalitats paralímpiques, la iniciativa pretén donar a conéixer a les persones amb qualsevol tipus de discapacitat les diferents modalitats que poden practicar.

Judo, futbol, rem, tenis de taula, voleibol, atletisme, boccia, bàdminton o natació van ser alguns dels esports que van centrar la programació en 2017. València, Alacant, Elx i Castelló, els seus centres neuràlgics. Hi van participar més de 200 persones amb alguna discapacitat, moltes de les quals van trobar en “Relleu Paralímpic” l’impuls definitiu per a iniciar-se en la pràctica esportiva.