Una de les cites preferides pels amants del running

L’Ekiden Valencia és una prova d’origen japonés. La distància de la prova són els 42 quilòmetres i 195 metres que integren una marató. L’originalitat de l’esdeveniment consistix a cobrir el recorregut no de manera individual, sinó per equips. Cada conjunt està format per 6 corredors.

Cada un d’estos 6 components cobrix una part de la distància mítica. Tres integrants corren 5.000 metres, 2 participants s’encarreguen de completar 10.000 metres i l’últim relleu és de 7.195 metres. Entre els companys de cada combinat, s’entreguen una banda (tasuki) que fa les funcions de testimoni i materialitza el relleu. L’eslogan “Esforç compartit” reflectix a la perfecció l’essència de la prova: superació personal i esperit d’equip.

La Fundació Trinidad Alfonso aposta per este esdeveniment esportiu, de manera que es convertix en partícip i impulsora d’una prova de referència a Espanya des dels seus inicis l’any 2014 com a col·laborador principal.

El passat 29 d’abril, l’Ekiden Valencia va celebrar la seua edició més nombrosa i ràpida, ja que es va aconseguir la millor marca de la prova des que va nàixer l’any 2014, tant en equips masculins com en mixtos. Es va tornar a establir un nou rècord de participació. En la prova Van intervindre més de 5.412 rellevistes, repartits en 902 equips. A més, en el 60 % dels conjunts almenys un dels components era una dona.