La Fundació Trinidad Alfonso presenta el Projecte FER 2017

Abril 21, 2017
  • La fundació presidida per Juan Roig invertirà 860.000 d’euros per a donar suport als 121 esportistes de la Comunitat Valenciana d’esta cinquena edició.
  • Dels esportistes seleccionats n’hi ha 28 de la categoria ‘Elit’, 33 de ‘Promeses’ i 60 de ‘Viver’.
  • Juan Roig va anunciar una nova categoria: ReFERents, per a aquells que afronten la transició entre l’elit esportiva i un nou desenvolupament professional.

València, 21 d’abril de 2017.- La Fundació Trinidad Alfonso ha presentat este matí la cinquena edició del Projecte FER (Foment d’Esportistes amb Reptes), una iniciativa destinada a recolzar, impulsar i promocionar els esportistes de la Comunitat Valenciana. Amb el lema “Queda molt per FER”, l’acte de presentació s’ha celebrat en el pavelló de la Font de Sant Lluís i ha significat el tret d’eixida a un projecte que incorpora una important quantitat de cares noves i que representa l’inici d’un nou cicle olímpic, el que confluirà en els Jocs de Tòquio l’any 2020.

El Projecte FER, impulsat per Juan Roig a través de la Fundació Trinidad Alfonso amb una inversió de 860.000 d’euros, està format enguany per un total de 121 esportistes. El creixement en nombre d’integrants i de disciplines del projecte és constant des del moment del seu naixement l’any 2013. Es mantenen les tres categories que es van implantar des de l’origen del programa: ‘Elit’, ‘Promeses’ (anteriorment denominada ‘En Potència’) i ‘Viver’. Els 28 esportistes inclosos en la categoria ‘Elit’, tots d’alt nivell internacional, rebran una ajuda de 15.000 euros; els 33 que formen part de ‘Promeses’, nivell que integra esportistes de primera línia nacional i que ja comencen a despuntar en competicions internacionals, seran premiats amb 7.500 euros. Finalment, els 60 integrants de ‘Viver’, joves talents que ja han aconseguit èxits en les divisions inferiors, tindran una ajuda de 2.000 euros, enfront dels 1.200 euros de la passada edició.

Durant la celebració de l’acte de presentació del FER 2016, Juan Roig, president de la Fundació Trinidad Alfonso, ha expressat la seua satisfacció per l’evolució i el creixement del Projecte FER, i ha anunciat la creació d’una nova categoria. La seua denominació és ReFERents i està formada per 5 esportistes: l’atleta Concha Montaner, els judokes Sugoi Uriarte i Laura Gómez i els jugadors de rugbi César Sempere i Matías Tudela. Tots han pertangut al Projecte FER en els últims anys, van competir en els Jocs Olímpics de Rio 2016, no abandonen per complet la pràctica de l’esport al màxim nivell, però no tenen previst participar en els Jocs de Tòquio 2020.

El president de la Fundació Trinidad Alfonso, Juan Roig, es va mostrar “orgullós de compartir este projecte amb estos 121 excel·lents esportistes que, a més, s’esforcen cada dia com a estudiants i professionals i, sobretot, a ser cada dia millors persones. Esteu ací perquè vos ho mereixeu, ningú vos ha regalat res. Vos heu esforçat i vos anime que ho continueu fent per a arribar a Tòquio 2020”. Roig va explicar també el perquè de la creació d’esta nova categoria denominada ReFERents: “Han sigut part important del Projecte FER, ens han ajudat a prescriure la Cultura de l’Esforç durant tot este temps i, sobretot, a marcar el camí a seguir als més joves. Per això volem recompensar el seu esforç perquè ho continuen fent fora dels entorns de màxima competició”.

Esta nova categoria tindrà una dotació econòmica de 10.000 euros a l’any, renovable cada temporada fins a un màxim de quatre. A més, els integrants de la nova categoria tindran la possibilitat de fer algun curs formatiu. “Els donarem suport en el seu projecte formatiu o d’autoocupació actual, perquè l’eixida de l’esport d’elit siga un poc menys difícil i puguen continuar desenvolupant-se com a professionals, i inspirant i animant els més joves en el camí de l’esforç”, va indicar Juan Roig.

A més de reunir una gran quantitat de representants de l’esport valencià, a l’acte van assistir Isabel Fernández i Ángel Luis Gómez, vicepresidents del Comité Olímpic Espanyol i del Comité Paralímpic Espanyol, respectivament.

.