La Fundació Trinidad Alfonso amplia la col·laboració amb el Mediterránea Triatlón

Maig 28, 2018

La Federació de Triatló de la Comunitat Valenciana i la Fundació Trinidad Alfonso han renovat i ampliat l’acord perquè ambdós entitats continuen col·laborant l’any 2018. Si en els últims anys el suport se circumscrivia al València Triatló, l’any 2018 esta aliança s’amplia i també es produirà en les proves que es disputen a Castelló i Alacant i que formen el circuit Mediterránea Triatlón.

Amb este acord, la fundació presidida per Juan Roig torna a apostar per un dels esports en auge en els últims anys i que, en el cas de València en concret, congrega cada mes de setembre prop de 3.500 triatletes, per tant es tracta d’un dels esdeveniments més nombrosos del panorama nacional en este esport.

Amb este pas endavant, la Fundació es converteix en el col·laborador principal del Mediterránea Triatlón, que tindrà el calendari següent:

• Castelló Triatló: 30 juny-1 juliol.
  • València Triatló: 8-9 setembre.
  • Alacant Triatló: 29-30 setembre.

Si l’any passat el València Triatló va tindre l’al·licient d’acollir el Campionat d’Espanya de Triatló i Paratriatló, enguany fa un pas més i acollirà la Copa d’Europa, per la qual cosa s’hi donaran cita alguns dels millors triatletes europeus del moment. Esta prova s’ha acollit al Programa de Suport a Competicions (PAC CV), impulsat pel Comité Olímpic Espanyol i la Fundació Trinidad Alfonso.

L’entitat presidida per Juan Roig continuarà amb l’aposta per acostar este esport als més menuts i impulsarà de nou una zona dedicada als més menuts en la Fira del Triatleta. Es tracta del Minitriatló, un espai d’esplai i no competitiu perquè els xiquets i les xiquetes tinguen els primers contactes amb este esport.

Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, es va mostrar satisfeta després de la firma de l’acord: “Estem molt contents de poder ampliar este acord. El treball que du a terme la Federació de Triatló és molt important i el fet que l’any passat s’apostara per portar ací esdeveniments de tanta envergadura com el Campionat d’Espanya, la passada edició, i la Copa d’Europa, enguany, així ho demostren. Ara ampliem la nostra col·laboració a Alacant i Castelló perquè són dos esdeveniments que continuen el camí del de València i que tenen un potencial encara molt important. Estic segura que seran tres esdeveniments de referència i que contribuiran perquè es continue parlant de la Comunitat de l’Esport”.

Valeriano Moreno, president de la Federació de Triatló de la Comunitat Valenciana, va voler agrair a la Fundació Trinidad Alfonso per “Seguir col·laborant i creient en este projecte, amb el qual hem volgut fer un pas més i organitzar un circuit de triatló popular, que estiga present en les tres capitals de la nostra comunitat. Per a la Federació és molt important que hi haja entitats valencianes que col·laboren amb el nostre esport i li donen suport, com ho fa la Fundació Trinidad Alfonso”. Respecte a la celebració de la Copa d’Europa, Moreno va valorar que “Per a la Comunitat Valenciana, acollir esdeveniments internacionals, com es farà enguany a València, és molt important, tant perquè els nostres esportistes puguen competir a casa, com perquè el nostre públic i els amants del nostre esport puguen gaudir d’un esdeveniment d’estes característiques. A més, és una forma perquè tots els esportistes internacionals que vinguen a competir puguen trobar a València i a la nostra comunitat un lloc ideal per a la pràctica del triatló”.

mediterranea-triatlon