Gandia celebrarà el pròxim 2 de juny la quarta edició del Dia Olímpic

Maig 22, 2018

La ciutat de Gandia acollirà el dissabte 2 de juny la celebració del Dia Olímpic, un important esdeveniment organitzat pel Comité Olímpic Espanyol (COE) i impulsat per la Fundació Trinidad Alfonso, que se celebra de manera simultània en tots els països del món.

En la presentació d’este important esdeveniment han participat representants de les tres entitats implicades: la Fundació Trinidad Alfonso, el Comité Olímpic Espanyol i l’Ajuntament de Gandia.

Segons ha afirmat l’alcaldessa de Gandia, Diana Morant, es tracta d’“una fita històrica que no s’havia produït mai a Gandia i que aprofitarem al màxim”. “Esta efemèride, que commemora cada any el naixement dels Jocs Olímpics Moderns, representa una fantàstica oportunitat per a transmetre els valors olímpics, per a donar a conéixer el vertader compromís que té la nostra ciutat amb l’esport i per a posar Gandia en el mapa esportiu de tota Espanya” i afegia que “este dia demostra que Gandia i les seues instal·lacions esportives poden albergar qualsevol esport. Valorem Gandia com una ciutat que ha anat augmentant, millorant i incorporant les infraestructures necessàries perquè qualsevol xiquet, xiqueta o esportista de la ciutat puga practicar el seu esport amb dignitat i amb les condicions necessàries”.

Per la seua part seua, Juan Miguel Gómez, de la Fundació Trinidad Alfonso, ha mostrat la seua satisfacció perquè el Dia Olímpic se celebra en la Comunitat Valenciana per quart any consecutiu i ha explicat que “teníem moltes ganes de vindre a Gandia, ja que ens unixen bastants iniciatives com el projecte FER, en el qual hi ha diversos esportistes nascuts o molt vinculats amb la ciutat. Amb esta iniciativa pretenem que la gent conega altres esports i estem molt satisfets de poder col·laborar amb el COE i amb la ciutat de Gandia”.

El director d’Esports del Comité Olímpic Espanyol (COE), Ricardo Leiva, ha explicat que “quan vam parlar amb la Fundació Trinidad Alfonso sobre la possible seu d’enguany, no ens va costar triar Gandia. La ciutat té una tradició esportiva molt gran i a partir d’ací ha sigut molt fàcil perquè parlar amb una regidora que té tanta experiència en l’esport com Lydia és parlar este idioma. Tot han sigut facilitats, i en poc més d’una setmana estarem ací”.

Per la seua part, la regidora d’esports de Gandia, Lydia Morant, va agrair al COE i a la Fundació Trinidad Alfonso “haver-nos triat com a ciutat per a acollir el Dia Olímpic. Esperem que la jornada siga un èxit i des d’ací convidem a tota la ciutadania a participar en esta iniciativa”. L’edil ha explicat que pràcticament tots els espais del poliesportiu municipal estaran coberts amb activitats. En la majoria dels casos seran participatives, tot i que algunes tindran caràcter d’exhibició. A més, durant la jornada es comptarà amb la presència d’esportistes olímpics que firmaran autògrafs i que també participaran en les activitats.

El Dia Olímpic és una celebració d’àmbit mundial en la qual es commemora la fundació del Moviment Olímpic Modern l’any 1894 i que es caracteritza per ser oberta a tot el públic, amb activitats de participació per a la família i exhibicions de diferents esports olímpics a càrrec del COE. Amb la finalitat de promoure els valors olímpics com el joc net, la companyonia, el respecte i l’esperit esportiu, el Comité Olímpic Internacional, en col·laboració amb els comités nacionals, organitza anualment esta jornada d’esport.