El Projecte FER obri la convocatòria de sol•licituds per al 2015

Octubre 16, 2014
  • El Projecte FER, impulsat per Juan Roig a través de la Fundació Trinidad Alfonso, té l’objectiu de donar suport a esportistes de la Comunitat Valenciana reconeixent el seu esforç constant.
  • S’augmenta la quantia de les ajudes fins als 800.000 euros, amb la vista posada en els pròxims Jocs Olímpics i Paralímpics.

València, 15 d’octubre de 2014. La Fundació Trinidad Alfonso, confirmant la seua aposta pel suport i el reconeixement dels esportistes valencians, ha obert hui la sol·licitud d’inscripcions per a la tercera edició del Projecte FER (Foment d’Esportistes amb Reptes). L’objectiu, igual que en les dos edicions anteriors, és reconéixer i recompensar l’esforç en l’esport i, més concretament, l’esforç dedicat pels esportistes vinculats amb la Comunitat Valenciana.

Impulsat per Juan Roig, el Projecte FER es va posar en marxa l’any 2013, quan es van incorporar un total de 17 esportistes i tres clubs valencians. Un any després, esta xifra es va elevar fins als 74, i per a l’edició 2015 que arranca hui l’objectiu és acostar-se a la centena d’esportistes, per la qual cosa obri les seues portes a tots aquells esportistes que l’any 2014 hagen aconseguit un rendiment important, segons el que està estipulat en les bases de la convocatòria.

Les ajudes estan dirigides al foment i el suport d’aquelles modalitats esportives que formen part del programa oficial dels Jocs Olímpics o Paralímpics de Rio de Janeiro 2016. Els esportistes, igual que l’any passat, seran seleccionats per una Comissió Tècnica Avaluadora, els integrants de la qual es donaran a conéixer el mes de desembre de 2014.

Una de les novetats en esta edició és l’augment de la quantia econòmica que percebran els esportistes, a causa de la proximitat dels pròxims Joc Olímpics, la major necessitat de dedicació a la pràctica esportiva i l’augment en el nombre d’esportistes que es beneficiaran d’estes ajudes. En total es destinaran 800.000 euros.

Per nivells, que continuaran sent els mateixos, les quantitats es distribuiran de la manera següent: els esportistes del grup ‘Elit’, en el qual es troben aquells esportistes que hagen obtingut importants èxits internacionals l’any 2014, percebran 15.000 euros. Per als englobats en la denominació ‘En potència’, aquells que estan a punt de fer el salt a l’elit, la quantitat és de 7.500 euros; finalment, per a la categoria ‘Viver’, que aglutina els qui han començat a despuntar en categories inferiors, es destinaran 1.200 euros per esportista, fins a un total de 50 seleccionats.

El Projecte FER té una clara vocació valenciana, però no es deixa fora aquells que han nascut fora de la Comunitat Valenciana però han crescut esportivament en la Comunitat.

Aquells esportistes que vulguen entrar a formar part del Projecte FER 2015 tenen des de hui fins al 15 de desembre per a presentar la sol·licitud, que poden trobar en la pàgina web www.proyectofer.es, en l’apartat Convocatòria.