Acord amb el Comité Paralímpic Espanyol per a formar en esport inclusiu el professorat valencià

Febrer 18, 2015

El president del Comité Paralímpic Espanyol, Miguel Carballeda, i la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor, han firmat un conveni de col·laboració per mitjà del qual les dos institucions impulsaran un Programa de Formació de Professors d’Educació Física de la Comunitat Valenciana, amb l’objectiu que adquirisquen o actualitzen coneixements per a aconseguir una inclusió plena i efectiva dels escolars amb discapacitat a través de l’esport.

b2043

Per a aconseguir este objectiu, les entitats firmants organitzaran cursos de formació i reciclatge de professorat en les tres províncies valencianes, en els quals els docents podran renovar o adquirir coneixements en matèria d’esport i activitat física inclusius.

Amb el finançament del projecte per part de la Fundació Trinidad Alfonso, el Comité Paralímpic Espanyol serà l’encarregat de coordinar-lo, basant-se en el contingut del Manual de bones pràctiques d’activitat física i esport en un entorn inclusiu, editat per esta entitat.

Les institucions firmants comptaran amb la col·laboració de la Generalitat Valenciana i de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, la qual s’encarregarà de preparar els materials didàctics, facilitar els professionals que impartiran els cursos i organitzar-ne la logística. La previsió inicial és realitzar cinc cursos de formació enguany a València, Alacant i Castelló, dirigits a almenys 200 professors.

“Estem molt contents de poder col·laborar un any més amb el Comité Paralímpic. A més, estem convençuts que este projecte de formació del professorat és fonamental per a un desenvolupament integral dels xiquets i xiquetes amb discapacitat, per la qual cosa és fantàstic poder ajudar en el desenvolupament del projecte”, va explicar Elena Tejedor.